Geluid "happert"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hai zit met het volgende.

Als ik muziek afspeel dat "happert" die zo nu en dan, zegmaar een soort storing tussendoor.

Dacht eerst dat het aan het geluidskaart lag dus een USB headset geprobeert, maar die geeft het zelfde probleem.

Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3
Win 7 Ultimate 64 bit
Microsoft Headset en een sweex 5.1 geluidsset

Ligt het toevallig aan je RAM-geheugen? Of aan de muziek? Welk(e) muziek-afspeel programma('s) gebruik je?

Laatst bewerkt:
Realtek levert geen drivers voor dat moederbord
VIA VT1708S 8-Channel High Definition Audio CODEC dan moet je bij via.com zijn

verder acht ik de kans zeer klein dat dit aan een driver licht eerder aan de programma waar mee het afgespeeld word
die USB headset heeft zijn eigen drivers namelijk en die heeft er ook last van

Ram geheugen in mijn PC is 8 gb, RAM is laats opgeschoond door deze code te openen in kladblok en opslaan als .vbs

FreeMem=Space(128000000)

Afspeeler is Windows media player, maar youtube enzo happert ook

Heb alles eens doorgelezen, maar alles is prima in orde als ik die opties lees die daar worden genoemd

werkgeheugen schoont zich zelf iedere keer je de pc uit zet.
fouten in het werkgeheugen kun je niet opschonen, als er fouten in zitten dan is het kapot en zul je nieuwe moeten kopen
ik raad je aan om memtest86 te draaien en kijk of je een geluidskaart kan lenen en of je de problemen nog steeds ondervind dat is de enige manier om zeker te zijn of dit ook daadwerkelijk aan de geluidskaart ligt.

Laatst bewerkt:
Geluidskaart kan ik toch al uitsluiten? Via de USB headset met een eigen audio driver e.d. werkt het immers ook niet echt.

Zal vanavond de memtest is draaien, kijken wat er uit komt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan