Geluid hoofdtelefoon links werkt niet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eline91

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Hallo,

Ik heb een toshiba satellite laptop van ongeveer één jaar oud, met windows vista. Sinds een aantal weken heb ik problemen met het geluid via mijn hoofdtelefoon. Wanneer ik de hoofdtelefoon aansluit op mijn laptop krijg ik slechts door één van de twee oortjes geluid door (links werkt niet, rechts wel). Dit probleem is van de ene op de andere dag ontstaan. De ingebouwde speakers in mijn laptop geven wel aan beide kanten geluid. Ik heb andere hoofdtelefoontjes geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde, het probleem ligt dus bij de laptop, niet de hoofdtelefoontjes.

Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Bij voorbaat dank,

Eline

Klinkt alsof de uitgang (minijack) van de laptop defect is (geraakt). Heb je al een andere koptelefoon geprobeerd? Of geluidsboxjes? Heb je het dan ook?

Klinkt alsof de uitgang (minijack) van de laptop defect is (geraakt). Heb je al een andere koptelefoon geprobeerd? Of geluidsboxjes? Heb je het dan ook?

Zoals ik al eerder vermeldde, het probleem blijft ook wanneer ik andere oortelefoontjes aansluit. De oortelefoontjes werken allemaal aan beide kanten waneer ik ze op bijvoorbeeld mijn mp3 uitprobeer. Zodra ik ze op mn laptop aansluit krijgt ik alleen geluid via het rechter oortje.

Een leek... twijfelachtig. Je moet eerst knap de laptop open krijgen, dan het chassisdeel desolderen en de nieuwe erin. En je moet natuurlijk ook het juist gereedschap hebben.

Ik denk niet dat je het zelf zou moeten doen. Het risico dat je iets beschadigd is dan wel groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan