Geluid + hoofdtelefoon vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten1928

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Alvast mijn excuses als ik in het verkeerde forum post.

Ik heb even een vraag. Ik zit aardig vaak met vrienden op Teamspeak / ventrilo / skype, Soms ben ik een nummer aan het luisteren of wil ik iets aan hun laten horen. Dit kan ik nu alleen maar doen door mijn boxen aan te sluiten en mijn microfoon bij de boxen te houden dit vindt ik persoonlijk een heel gedoe! Is het mogelijk om geluid wat uit mijn hoofdtelefoon komt direct aan anderen hoorbaar te maken?

Ik heb windows 7 64 bit met een realtek onboard geluids ding.

Ik heb al iets gelezen over stereo mix ik heb dit ook aan gezet maar kreeg weinig resultaat misschien moet ik daarna nog iets doen?

alvast bedankt,

Groet Maarten Kleingeld

@maarten1928
ten eerste, je bent op het juiste forum :thumb:
ten tweede, ik gebruik zelf ook teamspeak 3 en 2
en dit is niet mogelijk dit moet zelf via boxen en dan tegen de microfoon

Ehh, het is wel mogelijk, moment, zal even tikken.

Ga naar Configuratiescherm, en klik op Geluid, klik vervolgens op het tablad Opnemen. Rechtsklik het lege gedeelte, en klik vervolgens op Uitgeschakelde apparaten weergeven.

4d30d9724132a-Screenie.png

Rechtsklik vervolgens op Stereo-mix en schakel het in. Let wel, het is OF de microfoon, OF de stereomix.

+ Mocht de Stereomix ineens als Standaard communicatie apparaat staan, zet dit dan terug op de microfoon. Simpel even rechtsklikken op de Microfoon, en klik vervolgens op "Als standaard apparaat instellen"

Open vervolgens Teamspeak, en ga naar je geluids-instellingen, klik op de Capture knop aan de linkerkant in het instellingen scherm, klik achter Capture device op de balk, en zorg dat Stereomix als capture apparaat staat.

Wellicht belangrijk: zorg dat je vrienden even hun mond dicht houden. Dit veroorzaakt namelijk gigantisch veel echo, aangezien jou computer letterlijk alles gaat herhalen wat er aan geluid signaal uit komt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan