Geluid HP laptop doet het soms wel en soms niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sgrd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sgrd

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hallo!

In november heb ik een HP Pavilion DV5 1150ed gekocht. Sinds enkele weken merk ik dat het geluid het af en toe niet doet. Bijvoorbeeld als ik een filmpje wil kijken op uitzendinggemist of youtube. Na een paar minuutjes doet het geluid het opeens weer wel en zijn er geen problemen. Maar even later kan het dus weer wegvallen.

Ook als ik bijvoorbeeld een nieuw browser open (Internet Explorer) dan hoor ik soms wel en soms geen "klikje". Met mappen openen in Mijn Documenten precies hetzelfde verhaal.
Soms hoor ik wel het "klikje" bij het openen van mappen, maar werkt het bij de filmpjes nog steeds niet. Soms werken de verschillende geluiden dus afzonderlijk niet, soms werkt het allemaal niet, soms werkt alles prima.

Ik heb via de HP website de audio driver opnieuw geïnstalleerd en vervoglens opnieuw opgestart. Het probleem is er echter nog steeds.

Als het geluid het doet, is het ook prima. Gewoon helder, niet vervormd oid. Heb al veel gezocht op internet, maar kom echt niet verder. Ik lijk wel de enige met dit probleem.
Wie kan mij helpen?! Word er echt gek van!

Alvast bedankt!

kijk eerst of je boxen een probleem hebben!. Andere pc eraan doen en testen of MP3, zoiets. Gaat het dan wel goed??

Probeer anders ook de Chipsetdrivers opnieuw te installeren. Ik ben ervan uitgegaan dat je Vista hebt, in dat geval kun je ze downloaden van deze HP-site. Na het downloaden eerst de audiodriver deinstalleren, de chipsetdrivers installeren, de laptop herstarten en daarna de audiodriver opnieuw installeren. Tot slot weer herstarten.

kijk eerst of je boxen een probleem hebben!. Andere pc eraan doen en testen of MP3, zoiets. Gaat het dan wel goed??
Hier ligt het denk ik niet aan. Want als ik bijvoorbeeld een filmpje wil kijken dat is heb gedownload dan hoor ik het geluid prima. Zet ik die op pauze en wil ik iets zien op youtube, dan doet hij soms niks meer. Als ik dan het filmpje in mediaplayer weer verder wil kijken gaat het prima.

Zoals ik al omschreef, het geluid is perfect ALS hij het doet. Dus ik denk niet dat het aan de boxen ligt. De audio komt gewoon niet altijd door ofzo.

Het schitterende apparaat is dus waarschijnlijk nog binnen de garantie... zou er gewoon even mee terug gaan....

Als het geluid het halverwege ineens wel doet heeft dit dus niets te maken met codecs of instellingen (als dat de oorzaak is, is het gewoon: het doet het wel of het doet het niet), dus lijkt dit op een hardware fout...

Je kunt nog even proberen of het anders is als je er een luidsprekersetje op aansluit...

Garantie heb je sowieso twee jaar. Vertel mij niets over consumentenrecht. Heb stage gelopen bij Kassa ;). Dus als het daar op aan komt kunnen ze hun mooie praatjes achterwege laten.

Maar wat een ellende krijg je dan, dat ze je laptop ophalen enz. Ben je hem dagen kwijt en het probleem is werkelijk NOOIT verholpen. De Sony Vaio van mijn broer is al drie keer terug geweest voor reparatie. Mijn zus haar laptop ook drie keer opgestuurd en ding kwam steeds rotter terug. Dus daar heb ik weinig goede ervaringen mee eerlijk gezegd.

Kijk als het geluid het nou helemaal niet deed. Maar soms doet het het wel, soms niet. Wacht ik een paar minuten en probeer ik opnieuw een filmpje te bekijken dan heb ik opeens wél geluid. Met het geluid opzich is dus ook helemaal niks mis...

Download eens het K-Lite codec pack, hier: http://www.codecguide.com/download_kl.htm
neem daar "standard". Dan weet je zeker dat het niet aan je codecs ligt. Werkt het dan nog niet, probeer dan of het op een extern speakersetje hetzelfde is.....
Wat de uitkomst daarna ook is, stuur het ding terug naar HP.

Ik weet dat het terugzenden een ellende is bij al die boys (behalve Medion), maar je wilt toch lol hebben van je dure apparaat....

Ik ga er morgen even voor zitten om die drivers opnieuw te installeren.

Heb net ook nog even een testje gedaan. Heb vier vensters in één browser geopend en op allemaal hetzelfde youtube filmpje opgezocht. Bij de ene wel geluid, de andere niet, dan weer wel, dan weer niet. Opnieuw geprobeerd en toen deden ze het alle vier wel...
Snap er echt geen zak van!

Maar als de audio mixer open dan zie ik soms nergens Explorer ertussen staan terwijl ik die wel open heb staan. En later staat Explorer er opeens weer 3 of 4 keer tussen. Er klopt dus echt helemaal niks van.

nu lijkt het net of je een virus hebt: http://security.symantec.com/. Dit is een gratis scan van Norton kies daarvoor, download Now! en voer een uitgebreide scan uit.

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Jobbes, geen Norton voor mij. Te veel ellende mee gehad.
Ik heb Avast Home Edition en dat is prima. In al die maanden nog nooit een virus gehad en ik denk dus ook dat het dat niet kan zijn. Ben er van overtuigd dat het een technisch mankement is. Maar waar het precies in zit...???

Ik heb alle mogelijke updates geïnstalleerd en voor mijn gevoel heb ik nu wel minder last van het probleem. Het komt nog wel een enkele keer voor, maar niet meer zo vaak als eerst. Als er mensen zijn die het herkennen of nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan