Geluid in beeldscherm met HDMI kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Goedenavond,

Ik heb een beeldscherm (Medion MD 20888) waar ingebouwde speakers in zitten.

Ik heb het beeldscherm met een HDMI kabel aangesloten op mijn computer. Het geluid valt echter na onbepaalde tijd web en dan staat er bij configuratiescherm --> geluid --> afspelen niet meer het beeldscherm MD 20888 bij. Die is dan verdwenen. Ik moet dan de computer opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen, maar na verloop van tijd is het geluid weer weg. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Mvg, Steeg

Zonder enige informatie over je pc en het daarop gebruikte besturingssysteem kan ik daar geen zinnig antwoord op geven behalve dat je eens in Apparaatbeheer moet kijken, daar "Besturing voor geluid, video en spelletjes openklikken.
Daar vind je de HD audio-apparaten.
Rechtsklik en kies voor stuurprogramma bijwerken.
Als er een merk ( Realtek nNvidia o.i.d. ) bijstaat kun je ook op de website van die fabrikanten zoeken naar recente stuurprogramma's.

Dank voor je reactie.

Ik gebruik windows 7 pro.

Bij het menu dat je aangeeft staat Realtek High Definition Audio. Als ik daar op bijwerken klik, zegt hij dat er geen recentere software is. Ik kom er ook niet uit hoe ik die eventueel kan downloaden.

HDMI geluid gaat via de HD audio van de videokaart, welk merk en type zit daarin?

Misschien een nuttige toevoeging:

Op een gegeven moment komt er bij apparaatbeheer --> Systeemapparaten --> High Definition Audio besturing een geel uitroepteken te staan met de tekst: 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan