geluid in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinderr

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2003
Berichten
28
Mijn laptop, compaq armada e500 , heeft een vreemd geluid, het lijkt alsof er een helikopter in zit.
Dit geluid komt uit de speakers.Alle software matige handelingen hebben geen resultaat. Het geluid begint zo gauw de laptop aangezet wordt.
Wat zou de fout kunnen zijn?
 
Weet je zeker dat het de luidsprekers zijn ? en toch niet stiekem de cooler ?
Zou ook nog kunnen dat je cooler een dusdanige freqentie produceerd dat dit via de speakewrs te horen is.

Maak je cooler eens schoon, of vervangen.
Als je zelf geen ervaring hebt met dergelijke zaken, laat het dan doen door iemand die het vaker heeft gedaan, wel zo veilig.
 
Helaas werkt de koeler uitstekend.
heb hem losgekoppeld en het geluid blijft.
Alleen als ik de speakerdraden los haal is het geluid weg, maar dat is niet de bedoeling.
Wat zou het verder kunnen zijn ????
 
Nou je zegt dat het begint bij het aanzetten van de laptop, dus kan niet softwarematig zijn, dus blijft hardware error over.....:D
 
Heb nu de kabeltjes van de speakers los gekoppeld en nu is het geluid niet hoorbaar. Via de koptelefoonaansluiting is het geluidje heeeeel zachtjes hoorbaar en is het gewone geluid goed .
Heb xp geinstalleerd en die geeft een foutmelding "een piekspanning in een hub poort". Deze poort heb ik uitgeschakeld en de foutmelding is weg, het geluidje blijft.
Zou het iets van de voeding kunnen zijn ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan