geluid in Opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik gebruik Opera als standaard browser (in Windows XP Home en Vista). Muziek wordt echter niet altijd afgespeeld. Bij het kaartenhuis wilde ik een muziekje toevoegen aan een E-Card, maar kon dat niet beluisteren bij het uitzoeken ervan. Eerder heb ik de QuickTime Player als plugin hiervoor geïnstalleerd en dat werkte. Maar sinds het updaten ervan dus niet meer. Ik kon de muziekjes alleen beluisteren via Internet Explorer. Ik heb een plugin geïnstalleerd voor de Windows Media Player. Nu kan ik in Firefox wel muziek afspelen, maar in Opera nog steeds niet. Hoe los ik dit op? Ik kan ook in Opera bv. geen programma bekijken op 'uitzendinggemist.nl'. Wat ook via de Media Player zou moeten werken.

Ik vraag me daarnaast af hoe het komt dat sommige websites niet goed, of soms zelf helemaal niet weergegeven worden in Opera. Heeft dat met instellingen te maken? Hoe kan ik dit oplossen? Soms werken formulieren en andere interactieve dingen niet of niet goed in Opera namelijk en moet ik alsnog omschakelen naar IE. Soms verschijnt er bovendien op een website helemaal geen of nauwelijks inhoud.

Laatst bewerkt:
Voor uitzending gemist dien je deze plugin te installeren http://files.myopera.com/rejzor/blog/OperaWMP_Plugin.zip?1215458175

Je krijgt dan een zipfile, deze uitpakken en de exe uitvoeren dan zou het normaal moeten werken.

Het probleem met het beluisten van de muziekbestanden is dan waarschijnlijk ook opgelost, ik gebruik opera namelijk ook, kan het namelijk gewoon horen.

Wat betreft het niet goed weergeven weet ik niet wat je eens zou kunnen proberen is de site te laten weergeven als IE of firefox.
Dit kun je vinden door met de rechtermuisknop te gaan en dan site voorkeuren aan te klikken, dan krijg je een aantal tabbladen, ga naar netwerk. Kies daar onderin bij browserindentificatie de browser.

Welke versie gebruik je van opera?
9.51 is de laatste versie.

Bedankt voor het mee denken!

Ik gebruik de nieuwste versie van Opera.

Ik heb de plugin geïnstalleerd. Volgens mij is die echter hetzelfde als degene die al geinstalleerd had. Het lost het probleem dan ook niet op. Als ik de plugin test via de site waar 'ie vandaan komt werkt 'ie goed in Opera. Maar ik kan nog steeds geen uitzending bekijken of muziek beluisteren. Beide dingen gaan in Firefox en Internet Explorer gewoon via de Media Player. Ik krijg in opera echter alleen maar een schermpje te zien met de melding dat ik de link 'inhoud plugin'. Als ik dat aanwijs verschijnt een melding dat ik een plugin moet downloaden om het bestand te kunnen weergeven. Als ik op de link klik kom ik terecht op de site van Windows Media. Maar ik heb geen idee wat ik daar moet downloaden.

Ik heb er nu 5 plugins geïnstalleerd:
Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library
Microsoft® Windows Media Player Firefox Plugin
Shockwave Flash
Microsoft® DRM
Adobe Acrobat

De eerste 2 komen volgens mij een beetje op hetzelfde neer geloof ik als ik naar de extensies kijk die erbij staan. Maakt dat uit?

Dat van die browseridentificatie zal ik zeker onthouden voor een volgende keer dat dingen niet werken zoals dat zou moeten. Ik hoop dat het helpt. Dat laat ik nog wel weten! Ontzetttend bedankt voor de tip in ieder geval!

Welke plugins heb je staan in je map bij program files?
Ik heb alleen die van mediaplayer erin staan genaamd NPMSWMP.dll

Ik kan alles gewoon volgen als ik bv kijk bij uitzending gemist opent zich gewoon de mediaplayer bij mij.

In program files/opera/program/plugins zitten in Vista (daar werk ik nu in, in XP heb ik niet gekeken, maar in allebei de besturingssystemen zijn de verschijnselen hetzelfde) 4 bestanden:
flashplayer.xpt
npmswmp.dll
npsw32.dll
npsw32flashutil.exe

Er staat bij 'voorkeuren-gevanceerd' ook een vinkje bij 'plugins inschakelen' (tabblad 'inhoud'). Ik heb geprobeerd om op het tabblad 'downloads' zo veel mogelijk op 'standaard toepassing' te zetten, maar dat helpt niets.

Heb je het al eens geprobeerd te vragen op het supportforum van opera zelf?

Nee, maar ik heb me toevallig net aangemeld. Ik ga nu slapen, morgen ga ik het vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan