Geluid in Powerpoint!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanspowerpoint

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Sorry dat dit onderwerp weer ter sprake komt.
Maar ik kom er niet uit, bij wat ik bij de andere onderwerpen heb gelezen aangaande geluid in powerpoint.

Mijn probleem/vraag is de volgende.
Ik gebruik powerpoint 2007.
Kan ik nu wel of niet een mp3 bestand in een powerpoint presentatie opslaan/versturen/afspelen?
Als ik het wel doe, en ik verstuur de presentatie dan is er geen geluid aanwezig.
Alleen wel als ik het geluid bestand nog opgeslagen heb op mijn pc.
Maar als ik het geluisbestand verwijdert heb, dan hoor ik en anderen geen geluid meer.
Wat doe ik evt. fout?
Met een wav bestand zijn er geen problemen.

Dan nog een vraag. ( Sorry )
Ik heb een converter dat een mp3 bestand naar een wav bestand kan overzetten.
Maar als ik dat met die converter doe, dan is dat wav bestand + 10 keer zo groot geworden als het mp3 bestand.
Normaliter is een wav bestand altijd veel kleiner als een mp3 bestand.
En dan kan de presentatie niet verstuurt worden.
Dus als iemand een programma/speler weet die wel goed een mp3 bestand naar een wav bestand overzet, dan hoop ik dat graag te horen.

Het is veel wat ik schrijf en vraag, maar ik hoop echt dat iemand mij kan en of wil helpen.

b.v.d.
hanspowerpoint.

Ik gebruik altijd Goldwave om geluidsbestanden om te zetten of te bewerken. Is wel helemaal in het engels, maar als dat geen probleem is kan je er heel goed mee werken. Ik gebruik het ook altijd om zelf dingen in te spreken.
Je andere vragen kan ik helaas niet beantwoorden.
groetjes Anja

Zie dat je als je muziek bij een powerpointpresentatie zet, het liedje op je pc is opgeslagen. Ook als je dit verzend, moet je dat liedje MEE versturen. Als dit niet werkt, zie dan dat je geluidsbestand NIET in dezelfde map staat als je .ppt(x) bestand.

.mp3 bestanden kunnen jammer genoeg niet toegevoegd worden in Powerpoint, je moet dit eerst converteren naar een .wav bestand. Ik gebruik hiervoor het programma Audacity. Dit kan je hier helemaal gratis downloaden: http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl
Dit programma is eigenlijk een audio-editprogje, maar je kan het ook gebruiken als .mp3 naar .wav converter. Dit doe je als volgt: voeg je .mp3 bestand in. Wanneer dit gebeurt is, doe je: bestand>Exporteren als WAV en voilà!

Ik hoop dat ik de meeste vragen heb kunnen beantwoorden! :thumb:

Groetjes,
CompuGj

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan