geluid in win. 98 se werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
167
Weet iemand de oplossing voor dit probleem , ik heb een packard-bell pc met win. 98 erop en hier heb ik win 98 se overheen geschreven

Maar nu werken de windows geluiden niet meer , ik heb via het configuratie scherm en daar bij geluiden van allerlei handelingen uitgevoert maar ik krijg geen geluid op dat ding

Hij herkend ook de dvd speler trouwens als cd-rom
waardoor deze ook niet naar behoren werkt , (ik heb hier ook naar een driver gezocht bij Sony en drivers.com maar daar is geen beschikbaar) maar goed dit terzijde , het gaat mij erom dat ik geluid op die p.c krijg

wie o wie weet de oplossing ?
 
Je moet je geluidskaart-driver nog installeren. Die staat wel op een CD die je bij je pc hebt gekregen destijds.
 
Ach ja,Pacherd bell,ik denk dat je geluidskaart niet de juiste drivers/aansturing heeft!
Kijk eerst een onder deze computer naar de eigenschappen van het geluidskaartje,of de pc wel een geluidskaart een geinstalleerd,en of daar geen geel "vraagtekentje"bij staat,als dat het geval is heb je waarschijnlijk niet de juiste drivers.
Probeer via ADIA 32 te achterhalen want voor geluidskaartje je in de computer hebt,en velvolgens de juiste drivers erbij te vinden.
 
Dank je marcel ,
die Adia 32 die jij bedoelt moet ik deze via -start-zoeken, opzoeken , en zo ja weet jij misschien onder welke naam ik de geluidskaart dan kan vinden
 
Geplaatst door Muurhond
Je moet je geluidskaart-driver nog installeren. Die staat wel op een CD die je bij je pc hebt gekregen destijds.

Daar staat hij op dat weet ik , want op de master Cd,s
van Packard bell het zijn 2 installatie cd,s krijg ik de geluiden wel op de p.c onder win.98

Maar zodra ik 98 SE installeer werkt het dus niet meer ,
kan ik dan nadat ik 98 SE geinstalleerd heb , daarna een van de 2 win.98 cd,s van packard-bell er weer opnieuw indoen om de geluidskaart te zoeken en installeren

En zoja weet jij dan misschien hoe ik dan de driver van de geluidskaart op die cd vind , en hoe ik hem dan moet installeren
 
Geplaatst door Muurhond


Die moet je downloaden:
http://www.aida32.hu/download/aida32ee_385.exe

Bedankt Marcel en Muurhond , ik jullie beide adviezen opgevolgt , ik heb ondertussen via aida waarschijnlijk de driver gevonden , en ik heb hem ook al gedownload en op de p.c gezet , maar de site geeft aan dat je de oude gegevens van de soundcard moet verwijderen via
het Configuratiescherm
en dan de nieuwe driver installeren , jullie hebben hele goede tips gegeven , maar wij (mijn vrouw en ik) als leken zullen wel ergens iets verkeerd doen , want het lukt ons nog steeds niet

p.s wel een fijne site met die aida gegevens
 
Geeft Aida32 ook weer wat voor type geluidskaart je hebt? (merk/type)

Moet je ff in Aida32 zien bij +Multimedia --> PCI / PnP Audio.
 
Geplaatst door Muurhond
Geeft Aida32 ook weer wat voor type geluidskaart je hebt? (merk/type)

Moet je ff in Aida32 zien bij +Multimedia --> PCI / PnP Audio.

Bedankt voor je goede hulp , we hebben hem voorlopig teruggezet naar win.98

Maar deze tip ga ik zeker ook na kijken , we gaan het van de week nog een keer proberen , we hebben nog niet genoeg kennis van de pc , maar door deze tips leren we wel steeds meer

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan