geluid IpodTouch via headphones slecht

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Mijn zoon heeft een IpodTouch. Die klinkt prima en glashelder via zijn Altec docking station met ingebouwde versterker/speakers. Maar toen hij me de Apple-oortjes (en andere) opzette schrok ik van de sh...-kwaliteit. Alsof er eerst een prop watten in je oren zit. Ook met diverse gesloten koptelefoons van redelijke kwaliteit is het alsof je door een wollen deken luistert. De instelling staat op normaal. Vraag: ligt dit aan de Ipod of staat er iets fout afgeregeld? Los ik dit op met dure In-ear telefoontjes van bijvoorbeeld Sennheiser, of heeft dat geen zin?
Zelf ben ik een analoog geluidsfreak dus best kritisch, en snap best ook wel dat het niet vergelijkbaar is met mijn audiospullen, maar dit is echt alsof je met dichte oren luistert: wel laag maar nauwelijks midden en hoog. Een goedkoop mp-4 spelertje klinkt beter via de oortjes.

ga is naar instellingen->muziek en kijk of de equalizer aan staat, misschien zit het daar in.

volgens mij maakt je ipod geen onderscheid tussen bepaalde oortjes.
immers, de ipod verzend alleen maar informatie, hij ontvangt die niet.

dat klopt ja.
maar het kan wel beïnvloed worden door de impedantie van de oortjes/speakers denk ik. maar als dat zoveel zou uit maken zou je denken dat er intern wat kapot is in de ipod

toch denk ik dat het aan de oortjes licht, zelf vind ik het geluid van mijn ipod touch met apple oortjes nu ook niet echt super, en het is bekend (zoek maar op google) dat de kwaliteit van apple's standart oortjes te wensen overlaat. maar als je toch meerdere oortjes hebt wat is dan het probleem als die het wel doen? als je nog garantie hebt, zou ik dan daar gebruik van maken;)

Ik heb oortjes van Sennheizer en die klinken perfect met mijn iPod touch :thumb:
Kijk inderdaad eens bij de Instellingen van het geluid en speel daar eens mee.
Ga anders bij een winkel langs waar je met de iPod touch gelijk de oortjes kan proberen.

www.iPodtouchforum.tk

Gisteren de IpodTouch aangesloten op mijn high end geluidsinstallatie thuis en dat klinkt prima. In-ear oortjes mag je niet uitproberen (is ook niet zo fris voor de volgende). We hebben een aantal gewone oortjes liggen en daarvan klonk de Apple nog het minst slecht. De instellingen van de Ipod staan op neutraal en anders instellen maakt het alleen maar slechter. Hoe zijn die Sennheisers? Ik heb type 200 en type 150 bekeken in de winkel en zie, behalve de prijs, geen verschil. De specs op het doosje en de uitvoering zijn exact gelijk. Volgens de verkoper zit er ook geen verschil in. Van Sony hingen er twee soorten. Op een stond met grote letters Betere Basweergave. Toen ik op de doosjes naar het frequentiebereik keek, gaf hij juist minder laag en juist meer hoog. Volgens mij zijn het gewoon kreten en maakt het niets uit onder de 100 euri. In een profi blad las ik een test van hi-end in-ear oortjes maar dan praat je over een prijsklasse van 400-650 euri en daar zaten hele goede bij. Mag ook wel, maar dat ga ik echt niet uitgeven voor mp3-geluid. Maar waarom het ding met oortjes en koptelefoons zo dof klinkt blijft een raadsel.

Volgens mij kun je bij de Kijkshop artikelen terug brengen, maar of dat ook voor oordoppen geld weet ik niet ;)

Sennheiser staat wel voor kwaliteit, zelf heb ik deze https://mp3leader.nl/artikel/7111000/Sennheiser_CX_300_II_oordopjes en die klinken perfect.
Wel is het zo met die in-ear doppen dat je ze goed in je oren moet stoppen anders kunnen ze inderdaad niet goed klinken.
En vergelijken met een goede geluidsinstallatie is altijd lastig, want die klinken meestal beter dan oordopjes :d

www.iPodtouchforum.tk

We hebben bij MediaMarkt in Den Haag een Sennheiser CX 200 gekocht voor 22 euri (normaal 25) en dat klinkt prima als je de iPod instelt op stand 'kleine speakers' en verder alles neutraal houdt. Hiermee is dit probleem opgelost. Dank voor jullie adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan