Geluid is niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soulkeeper

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hallo beste mensen van Helpmij.

Zelf ben ik niet zo'n forummens, maar ik keek al een uurtje rond hier en ik dacht van "laat ik me even registreren".

Zelf werk ik bij het GGZ in Oss en help mensen die echte problemen hebben en dan valt mijn probleem in het niet, maar een computerprobleem is anders dan een schizofreen iemand.

In augustus 2008 kocht ik een laptop (Acer Aspire 7520) en dit apparaat heeft nogal wat slordigheden. Ten eerste is de secundaire harddisk al gesneuveld en heb ik last van korte onderbrekingen in mijn geluid onder zowel Vista als XP.
De laptop werd met Vista geleverd en deze heb ik er maar weer opgezet want hij is in de garantie en daarvoor moet Vista erop staan (rare regels, maar goed).

Zolang ik de Windows Vista driver zelf gebruik, dus de geluidsdriver via Windows Update gaat het best wel goed en onderbreekt het geluid om de 10 minuten en als ik de realtek driver erop zet is het om de 20 seconden.
Met de Windows driver heb ik wel de pech dat ik alleen stereo geluid heb en geen Dolby Digital Live.

Wat heb ik al gedaan?
->3 soorten drivers uitgeprobeerd
->Windows XP erop gehad
->Exclusieve toegang geluidskaart uitgezet
->Mutex verlaagt van 48000 Hz naar 44100 Hz
->BIOS update gedaan

Geen van allen helpt. Een ramp is het niet, maar het is wel onverwachts en het lijkt alsof de geluidskaart voor 1/10 seconde geen data krijgt aangeleverd. Zoals een tik op een bekraste CD.

Echter draai ik geen MP3's en alleen FLAC bestanden.

Het leuke is dat ik heel mijn CD collectie heb gedigitaliseert en daarbij geen MP3, maar het lossless FLAC, dus de echte CD kwaliteit blijft behouden en ze zijn bijna 2x zo klein.

Ik luister dus graag muziek en als het zaakje gaat haperen zoals ik het noem is dat wel irritant.

Als er iemand is die een oplossing weet zou ik hem/haar heel erg dankbaar zijn.

Sowieso gaat de laptop in Juli 2009 nog opgestuurd worden (een maand voor het einde van de garantie) om alles eens goed na te laten kijken want mijn zus met ongeveer dezelfde laptop kent het probleem niet.

Ik heb ontdekt dat de laptop er alleen last van heeft als hij koud is, dus als het apparaat net aanstaat vanaf een cold boot. Na zo'n 5-7 minuten is het geluid wel goed en het heeft ook niet met superfetcher te maken die de harddisk belast, maar echt in het begin.

Beetje vreemd verhaal.

Ik denk dat er een contactpuntje of soldeerpuntje in de chip niet helemaal lekker is en als de laptop opwarmt dat deze door uitzetting wel goed contact maakt??

Het is een suggestie.

Dus als ik muziek ga luisteren op een direct aangezette laptop is het een nachtmerrie, maar als ik 10 minuutjes wacht is het helemaal over :weird:

Dus als hij uit de slaapstand komt en prefetcher staat al in het geheugen dan heb ik het dus ook.
De temperatuur is het enigste wat ik eraan kan koppelen en ik ben vanuit mijn vak al behoorlijk kritisch en dit valt me op.

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Als ik mijn versterker erop aansluit is er weinig aan de hand, maar met de hoofdtelefoon op is het erg. Of ik nu in een game zit of muziek luister, volgens mij en volgens andere fora bestaat hiervoor geen oplossing als een van de weinige problemen die niet opgelost kunnen worden.

Zover ik iets weet moet ik helaas Vista de schuld geven.

Ik denk dat er niets anders opzit als een externe geluidskaart te kopen. Ook weet niemand hier de oplossing want er is nog niet gereageert, dus niemand heeft het probleem?

Na het gebruiken van de zoekfunctie ben ik niets wijzer geworden.
Na het lezen van vele Kerberos artikelen ben ik niets wijzer geworden
Na het zoeken op Google ben ik niets wijzer geworden
Na het vragen aan kennissen ben ik niets wijzer geworden,

Een misterieus probleem.

Misschien moet ik maar contact opnemen met Microsoft want ik las ergens dat support op OEM versies helemaal gratis is/wordt.

Wat ik zelf denk is dat de uitgebreide geluidsverwerking in Vista teveel is voor mijn geluidschip. Ik heb al gezocht op OpenAL en deze geïnstalleerd, maar dat mag ook niet baten.

Ik kreeg een mail of de status opgelost was.
Nee dus, en een knappe jongen die het probleem kan onthutselen want ik kom er niet meer uit.

Laatst bewerkt:
Dat de Realtek HD sound niet zo'n geweldige chip is heb ik wel de oplossing gevonden om het te reduceren tot bijna niet.
Het was een kwestie van het updaten van de netwerkkaartdrivers.

Soms hoor ik nog een 'click', maar dat is incidenteel. Zelfs onder volle downloadsnelheden (675 KB/s) is het geluid goed.
OpenAL is ook geïnstalleerd, dus een combinatie van beide (denk ik).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan