Geluid kan niet harder en/of zachter meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Identity

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Hallo,

Ik heb een laptop en wilde laatst een film kijken, maar nu kan ik mijn geluid niet meer harder of zachter zetten.
Zowel met de knoppen die op mijn toetsenbord zitten voor het harder/zachter zetten als op het speakertje in de taakbalk klikken werkt niet (ik kan bij het speakertje niet eens de volumebalk geopend krijgen)
Krijg ook deze foutmelding steeds als ik het probeer:
Knipsel.JPG
Is iemand hier handig mee? Help! :)

Groetjes,
Identity

Ik zie dat rundll32.exe ontbreekt. Dit is zeer ernstig omdat dit een essentieel bestanddeel van Microsoft Windows is. Waarschijnlijk heeft een virus die verwijderd. Mocht je een recovery-partitie hebben, adviseer ik je die te gebruiken. Anders adviseer ik je het virus/de malware te verwijderen d.m.v. Malwarebytes Anti-malware en daarna Windows te repareren middels de Windows installatie-DVD.

Als je die recovery-partitie eroverheen fietst, zal alles hersteld worden naar hoe de laptop uit de fabriek kwam rollen. Let op! De hele harde schijf zal worden leeggemaakt. Dus back-up je bestanden en plaats deze terug wanneer de recovery klaar is.

Na de recovery ben je als het goed is het virus/de malware kwijt.

Laatst bewerkt:
Wat is een recovery-partitie?
Het rare vind ik dat ik niks vreemd heb gedaan, ik heb de laptop gister een keer opnieuw opgestart en voor die nieuwe opstart deed het harder en zachter zetten van mijn geluid het gewoon??

Dat zegt niks. Een virus kan best pas actief worden na een herstart van de computer.
Laat dus eerst je virus scanner maar eens zijn werk doen nadat je deze een update hebt laten doen.
De oplossing van bassie9 zal zeker werken maar is wel erg rigoreus.

Lijkt me ook niet nodig: Zoek op CMD.EXE , rechtsklik erop en kies voor Als Administrator uitvoeren.
In het geopende CMD-venster:
sfc /scannow

Ik denk dat je daarmee rundll32.exe wel terug zou moeten kunnen halen.

Tijs.

Dat programma is niet voor niets verdwenen en een virus kan daar heel wel de oorzaak van zijn.
dnties heeft echter wel gelijk als het gaat om het terughalen van dat bestand.
Toch zou ik eerst de virus scanner zijn werk laten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan