Geluid klinkt vervormd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mad25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Hallo,

Ik heb sinds een week of 2 het probleem dat geluid vervormd is. Bij spellen, meestal ook bij mp3 (alhoewel dit niet altijd zo is), bij systeemgeluiden e.d. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd (heb zowel een SB Live 5.1 en een Soundmax op het mobo, wel de Soundmax uitgeschakeld sinds ik de SB er weer in heb gedaan). Bij beide geluidskaarten het probleem. Heb ook DirectX9.0C er opnieuw opgeprobeerd te zetten.. Heb verder geen idee meer, kan iemand mij verder helpen? Gebruik als OS XP Pro 64. Geen gele vraagtekens bij device manager...

Is het stopcontact waar je computer aan hangt geaard?

Goede vraag, ik zal daar straks eens naar kijken. Ik begrijp uit je antwoord dat dit dus een verschil zou kunnen maken?
Zelf vermoed ik eerder een probleem met misschien een codec. Ik heb t namelijk niet de gehele tijd (bijv nu niet meer met mp3's) maar in sommige games weer wel (Pro Evo niet, GTA-SA bij de cutscenes weer wel...)
Heb t codecpack welke ik had verwijderd, gereboot en een ander eropgezet maar was helaas ook niet de oplossing...

edit 14-06-2007: Opnieuw de drivers geinstalleerd, haalt t grootste deel van de problemen weg.. nog niet alle vervorming is weg, maar zo'n 75 tot 80% wel...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan