Geluid komt niet uit koptelefoon (ten minste, niet elk geluid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

turps

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
64
Hallo,

Ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn hoofdtelefoon. Als ik deze erin doe, dan hoor sommige programma's uit de speakers van mijn laptop komen, en sommige uit mijn koptelefoon. Zonet luisterde ik zelfs een liedje op youtube wat uit mijn hoofdtelefoon kwam, terwijl de muziek die ik in een andere tabblad had geopend (radio) uit mijn speakers van de laptop kwam.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt, Groet

Boris

Edit: misschien ook handig om te weten, als ik mijn hoofdtelefoon erin heb zitten lijkt de kwaliteit uit mijn speakers minder te worden :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kan je instellen in Windows 7 en Vista. Als je meerdere bronnen tegelijk aan hebt, klik dan met de rechter(of linker, ik heb geen W7 laptop bij de hand) muisknop op het luidsprekericoontje. Er verschijnt dan een schermpje met alle programma's die geluid afspelen. Daarboven kan je (dacht ik) het uitvoerapparaat wijzigen.
 
Helaas, er verschijnt zowel als ik met de linker als met de rechtermuisknop klik geen schermpje met programma's die geluid afspelen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook niet als Youtube, Windows Media player en een radio programma aanstaan?
 
Nee, ook dan niet.
Als rechtermuisknop op het icoontje doe en dan op open volumemixer klik zie ik wel alle programma's. Helaas kan ik hier niks aan passen, behalve het volume.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat bedoel ik. Daar bovenaan zou je het afspeelapparaat moeten kunnen wijzigen. Ik ga over een uurtje W7 gebruiken (eerst nog even installeren :p) op een desktop. Tot die tijd zal je het met deze informatie moeten doen. Kan je bij volumemixer niets wijzigen van afspeelapparaten?
 
Nee, ik zie links apparaten staan, daar kan ik wisselen tussen:
-Onafhankelijke (RTC) koptelefoons
-Luidsprekers / koptelefoon

Wissel ik dan wisselen aan de rechterkant ook de toepassingen, alleen hier is niks klikbaar (ik kan alleen het volume van een toepassingen verschuiven).

EDIT: Oké, nu snap ik er niks meer van. Als ik een youtube liedje luister komt het uit mijn speakers van de laptop, open ik het zelfde liedje in een incognito venster, dan komt het uit mijn aangesloten luidsprekers |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@turps
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.
 
Laatst bewerkt:
Redelijk vaag. Wel zo is dat Incognito een ander venster is, en staat misschien bij de koptelefoon?
 
Ja, al ben ik erachter gekomen dat het ook kan wisselen, dan komt het eerst uit de aangesloten speakers, en pauzer ik het liedje en speel ik het later verder, dan komt het weer uit de speakers van de laptop.
 
Heb je al geprobeerd de drivers van je laptop (met name de geluidskaart) te herinstalleren?
 
Uh, ik ben terug gegaan naar een oudere versie en heb toen de nieuwe geherinstalleerd, moet nog even kijken of er verschil is...
EDIT: het ziet er naar uit dat hij nu weer werkt, ik heb de headset nog niet geprobeerd, maar de aangesloten speakers spelen alles netjes af :D

Hartstikke bedankt voor je hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan