Geluid komt vervormd binnen... (Realtek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

the57thbeatle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2015
Hallo -

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem. Sinds een week komt het geluid op mijn PC via de input op mijn geluidskaart vervormd (keihard) binnen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Wilde via mijn pick-up opnames digitaliseren, dacht dat het aan de versterker lag, nieuwe versterker gekocht, maar wat ik ook als geluid naar mijn PC stuur, alles komt vervormd binnen. De schuiven van de audio input staan op de Volumemixer zo goed als dicht. Heb een Realtek HD Audio kaart, draai op Windows 7. Heb ook geprobeerd via de ingang aan de voorkant van mijn PC (microfooningang), zelfde vervorming. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Heb 4 jaar probleemloos kunnen opnemen, maar zit nu stuk... :(
Heb via mijn laptop via dezelfde kabel opgenomen, dat gaat wél goed....

Ed

Je zou een systeemherstel via veilige modus naar een datum van voor het probleem kunnen doen.
Drivers geherinstalleerd al geprobeerd?
Die Realtek uit apparaatbeheer deïnstalleren, rebooten en opnieuw installeren ook?

Wat is er na die tijd geïnstalleerd waardoor dit vreemde verschijnsel zou kunnen zijn ontstaan?

Microfoon ingang is al funest. Line in al geprobeerd

Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Wilde via mijn pick-up opnames digitaliseren, dacht dat het aan de versterker lag, nieuwe versterker gekocht

Ga ervan uit dat het gewoon via de line-in gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan