Geluid kraakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endroine

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hi~
Ik heb al heel veel gegoogled maar nogsteeds niet echt het goede antwoord gevonden (en ik begrijp er ook niks van). Mijn geluid van mijn laptop kraakt dus. Muziek, filmpjes, zelfs geluiden van windows zelf, en niet altijd maar even doet het geluid het normaal en dan dehele tijd gekraak tot ik het programma van dat geluid afsluit. Soms hapert het geluid ook, vooral bij filmpjes (voor zover ze het doen dan). Voorderest is mijn laptop veel langzamer dan eerst aangezien als ik en film op dvd brand het eerst redelijk snel ging en ik nu al rond de 5 uur kan gaan wachten. Ik weet niet precies wat en of ik meer uitleg moet geven maar ik hoop echt dat ik snel een antwoord krijg O.O. Op school werk ik namelijk de hele dag met de laptop en heb (had) dus ook altijd muziek opstaan wat nu niet meer kan en dat is erg irritant. Alvast bedankt! ^-^

(Ik wist overigens niet zeker waar ik deze vraag moest plaatsen, ik hoop dat hier goed is ?)

Laatst bewerkt:
We weten niet wat voor laptop je hebt....ook weten we niks over je besturingssysteem.
Het zou echt helpen als je wat meer specificaties van je laptop gaf....nu klinkt jouw probleem mij in de oren als bv iets met de build-in boxjes - ik noem maar wat...

En als je bovenstaande info geeft, geef dan ook gelijk aan of je de laptop wel een beetje hebt bijgehouden de laatste tijd. Gescand op virussen, malware, spyware etc. Al eens gedefragmenteerd? Nieuwste drivers voor de geluidskaart al geinstalleerd?

Ik heb een Acer Aspire 7720G met windows Vista.
mja specificaties, wat dan precies? En ik weet niet hoe ik dat weer te weten kom [tja sorry ben echt een n00b]

En norton scant regelmatig automatish telt dat ?
Gedefragmenteerd niet , want wat ik heb ook geen idee wat het is/hoe je dat doet [net opgezocht op wikipedia tho] En drivers ook niet same reason.
Sorry ¬¬

Sinds wanneer kraakt het geluid? Het lijkt er sowieso op dat je je laptop niet heel goed "verzorgd". Als je van alles en nogwat download en installeert, loop je het risico dat je spyware/adware/malware etc. krijgt op je systeem zonder dat je er erg in hebt. Dat kan er o.a. voor zorgen dat je systeem traag wordt. Ik zeg niet dat je dit bewust doet, maar vaak is dit wel een oorzaak. Kijk eerst eens of er overbodige software geinstalleerd is op het systeem (toolbars, thema's etc.) of programma's die je nooit (hebt) gebruikt en deinstalleer dat.
Je zou daarna kunnen scannen met b.v. Malwarebytes Anti-Malware (downloaden, installeren, eerst updaten en dan kiezen voor Snelle Scan). Daarna zou je het systeem kunnen defragmenteren. Als dat alles geen goed resultaat geeft, zou je kunnen besluiten om een Systeemherstel te doen naar een datum waarop je zeker weet dat alles nog goed werkte.
Allerlaatste redmiddel is het opnieuw installeren van Vista, maar probeer eerst bovenstaande tips eens.
Succes!

Laatst bewerkt:
Het kraakt sinds een paar dagen, ik heb die scan gedaan maar hij vond niks, heb dat defragmenteer ding geprobeerd maar hij zegt dat alles gewoon goed is. dus nu wil ik die systeemherstel proberen maar raak je dan ook al je gewone bestanden kwijt die je pas heb gedownload ofzo ? Want ik download best veel [heel veel] dus dat zou zeg maar, niet zo handig zijn.

Edit: Nevermind , ik lees nu pas wat er bij die link staat ~

Laatst bewerkt:
systeemherstel werkt ook niet, geeft een foutmelding O.O

Hmm.. wat voor foutmelding? Andere herstelpunten geprobeerd ?

Nou moe, probeer eens het stuurprogramma van de geluidskaart te verwijderen, dan de geluidskaart opnieuw installeren door de drivers opnieuw te (laten) installeren. Heb je de cd nog die bij de laptop zat? Daar staan vast de drivers op. Anders even PcWizard downloaden en installeren en kijken welke geluidskaart er in zit. Dan bij de fabrikant (site) de nieuwste drivers downloaden en installeren.

Beetje omslachtig zo...maar dit zijn je specificaties.
Ik zie geen geluidskaart staan - denkelijk een build in geluidskaart.
In mijn winXP kan je met start->uitvoeren->msinfo32 dit soort info opzoeken, maar hoe dit in vista gaat weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan