Geluid kraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faleon

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Problemen met geluidskaart (zie onderaan topic)

Hallo iedereen!

Op dit moment heb ik problemen met het geluid (uit zowel de monitor als via koptelefoon) van mijn computer. Ik heb zojuist de drivers geinstalleerd bij Realtek, maar dat lijkt niet erg te helpen. Wat kan ik nu doen?

Ik heb dit motherboard en ben onlangs van Vista overgestapt naar Windows 7. Kan dat het probleem zijn?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kraken wordt vaak veroorzaakt door slecht contact zou de aansluiting even nakijken

Heeft geen effect. Overigens ben ik vergeten erbij te vermelden dat het kraken toeneemt als ik meerdere dingen tegelijk doe op de computer (bijv. een nummer luisteren in WMP en internetten tegelijkertijd).

Hoi !

Hang er 'n geluidskaartje in, en zet de on-board-audio uit.

De SIS-chipset van je mobo zorgt vaker voor problemen, zeker bij volle belasting !

Ben ik al 'n aantal keren tegengekomen.

Greetz,

Harry.

Is het dan niet handiger om een andere chipset te nemen? Ik vind dat SIS maar waardeloos.

En anders heb ik er hier nog wel een aantal liggen voor een hele vriendelijke prijs.

Ik heb vanwege het gemak dus inmiddels een Soundblaster Play! aangeschaft en werkt prima, maar er is één probleem: ik moet het geluid op het allerlaagst zetten, anders verdragen mijn oren het niet. Zonder de geluidskaart liggen de niveaus weer normaal, dus aan mijn pc ligt het niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik heb inmiddels ook de nieuwste drivers geïnstalleerd plus alle bijbehorende toepassingen van Creative, maar het is nog steeds niet verbeterd. Heeft iemand nog tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan