geluid kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

adaywalkr

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
hallo luitjes

ik heb wat dingen aangepast aan mn systeem en toen deed alleen het geluid bij media player enzo het en niet bij flash...

mijn geluidskaart is intel integrated audio of iets dergelijks...

maar toen ik de AC97 audio controller had gedownload is het helemaal mis gegaan... halverwege de installatie viel mn computer uit.

en nu staat er bij mij geluidshardware niet meer "intel integrated audio" maar "intel 82801BA/BAM AC'79 Audio Controller"

geluid is nu helemaal weg :(

wie kan mij hiermee helpen?
bedankt!!

dit kon ik vinden onder die geluidskaart..
ik kan er niet echt iets uit opmaken (moet ik gewoon drivers van die leverancies zoeken ofso?)

bedankt!

Veld Waarde
Apparaateigenschappen
Soort Besturingssoftware Intel(r) 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller
Datum Besturingssoftware 05/19/2006
Versie Besturingssoftware 5.10.0.6090
Leverancier Besturingssoftware Realtek Semiconductor Corp.
INF-Bestand oem18.inf
Hardware Identificatie PCI\VEN_8086&DEV_2445&SUBSYS_52301462&REV_04
Lokatie-informatie PCI bus 0, device 31, function 5
PCI-apparaat Intel 82801BA ICH2 - AC'97 Audio Controller [B-4]

Apparaatbronnen
IRQ 09
Poort B800-B8FF
Poort BC00-BC3F

Volgens mij is die Realtek een interne modem, ofzo, de 815 chipset heeft een audiocontroller in de southbridge en de audio codec ook, laat maar eens de drivers zoeken op de windows XP cd, maar ook mijn links zullen werken.

Staat de audiochip wel enabled in de bios?

ik heb echt geen idee, maar bij control panel - sounds and audio devices staat NO AUDIO DEVICE, en als ik een window sound wil afspelen zegt die " your soundcard may be in use"

Had je die twee bestanden al geïnstalleerd?

Kijk ook even in de bios, delete indukken tijdens opstarten, en bij de integrated periferals kijken, of de audio op enabled staat.

Laatst bewerkt:
adaywalkr zei:
ik heb wat dingen aangepast aan mn systeem
bedankt!!

Wat had je aangepast?zou fijn zijn om dat te weten voor een oplossing.

Even beginnen bij het begin, want iets staat er niet goed, windows herkent ipp gewoon alle Intel chipsetdrivers, en indien die eruit liggen zal hij ze zelf installeren.

Ah nee het geluid doet het alweer... alleen niet bij flash filmpjes(google video, youtube enzo)

ik heb paar uur dit geprobeerd te fixen maar niets werkte

adaywalkr zei:
Ah nee het geluid doet het alweer... alleen niet bij flash filmpjes(google video, youtube enzo)

ik heb paar uur dit geprobeerd te fixen maar niets werkte

Ja, ja, maar wat had je dan aangepast? of veranderd?:confused:
Internet geluiden afspelen, heb je ook de juiste codecs nodig, probeer het eens met deze, alleen goed opletten wat je installeerd, de players, b.v., niet, wel de Real en Quicktime alternative codecs.

ik had wat wat dingen aangepast aan me videokaart, en ik had wat registry dingetjes aangepast

@ Heijmen, dit is de laatste keer dat ik je waarschuw, blijf bij je eigen topic, het is niet de bedoeling om in te breken in iemand anders zijn topic.

Indien je blijft inbreken worden vanaf nu je posts verwijderd zonder opgave van reden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan