Geluid laptop alleen nog via koptelefoon/externe speaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkwee

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Er komt geen geluid meer uit de speakers van mijn laptop. Dit is wel het geval als ik een box of koptelefoon aansluit. Daarnaast speelt mijn itunes geen bestanden meer af. Als ik erop klik dan komen ze wel bovenin het scherm alleen de muziekbalk begint niet met lopen.

Waarom begin ik ook over itunes, hiermee is het probleem begonnen. Paar weken geleden moest ik een update uitvoeren, zo gezegd zo gedaan, comp moest opnieuw opgestart worden. Na het opnieuw opstarten wilde itunes niet openen en er stond herinstalleer opnieuw, weer gedaan en hetzelfde probleem. Volgde gewoon de automatische itunes update. Online gezocht voor een oplossing, meer mensen hadden het probleem en ik moest gewoon alle programmas van apple wissen en opnieuw installeren. Via configuratiescherm heb ik itunes,icloud, quicktime en bonjour gewist. Opnieuw gedownload en itunes startte weer maar bestanden speelden zich niet meer af(terwijl het programma verder functioneert) en er kwam nu geen geluid meer uit mijn laptop.

Eerste gedachte zal wel met het wissen van apple producten een audio driver gedelete zijn. Allerlei programma's uitgeprobeerd en audio driver opnieuw geinstalleerd maar nog steeds geen succes.

Ik heb een dell Inspiron N5010 en die draait op windows 8 64-bit.

Hopelijk kan iemand me helpen!

Probeer eens de tips in een andere discusiedraad. Ik mis in jouw lijstje andere Apple onderdelen die ik liet deïnstalleren in deze discussiedraad
Probeer dus onderstaande suggestie (incl. deïnstallatie iTunes, Quicktime).

Deïnstalleer niet alleen iTunes, maar ook Quicktime (als die er ook staat), Apple Mobile Device Support, Apple Application Support en Apple Software Update.
Herstart daarna de pc.
Daarna weer iTunes installeren.

Tijs.

Dankejwel voor je snelle reactie dnties. Ik had vorige keer ook al die andere programma's gewist want had die andere thread idd ookal gevonden. Itunes startte erna wel op alleen als ik op een nummer klik komt die ook bovenin in de display te staan en staat het play knopje gewoon aan, alleen het balkje begint niet met lopen.

En daarnaast, wat ik denk dat er los van staat, komt er sowieso geen geluid meer uit mijn interne speakers van mijn laptop. Dus alleen als ik een koptelefoon of box inplug. Iemand daar een oplossing voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de uitgebreide terugmelding.

Hopelijk kan inderdaad iemand anders nog wat tips geven, want die van mij zijn op.

Tijs.

Hallo

"Er komt geen geluid meer uit de speakers van mijn laptop. Dit is wel het geval als ik een box of koptelefoon aansluit"

Technisch bekeken....

Dit zijn typische symptomen voor een door stof vervuilde connector.

In de koptelefoonconnector , zit een schakelaartje , die omschakeld tussen koptel./laptop speaker.

Je kunt proberen d.m.v. luchtdruk om het stof (intern) te verwijderen.

Meestal lukt dit niet , en dient deze connector te worden vervangen.

Ik gok dat er nog garantie op deze laptop zit , mits .... " windows 8 64-bit" , wat een recent o.s. is , en het stofverhaal dus meteen weer ongeloofwaardig doet klinken.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan