geluid laptop schakelt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssoer2

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Hallo,
Laptop Compaq Evo N800c met xp pro. Geluidsproblemen na wisseling HD uit andere zelfde merk/type laptop. Via HP site instructies gevonden en verwerkt. Geluid weer teruggekregen (opstarten via services.msc, windows audio, status gestopt wijzigen in gestart en klaar is kees, voor eventjes. Na ca 15 sec wachten slaat hij af en moet het opnieuw. Het luissprekericoon geeft dan bij volume: geen geluidseenheid. Als ik binnen de 15 sec na starten een geluidsprogramma, bijv youtube opstart kan ik het geluid wel vasthouden, tussentijds valt het niet uit.. Maar het is omslachtig en onzeker. Iets in het register? Hoe los ik dit goed op? Wie?
Bij voorbat dank, Frans, Zweden

Hallo, dank voor het verwelkomen! Aan de driver heb ik niets veranderd. Het wisselen van de HD was alleen:HD er uit halen, andere HD er tijdelijk in, en na enige tijd oorspronkelijke HD weer terugzetten.

:o
Snap ik niet goed, idd heel vreemd. Toch zou ik dat eens proberen, eerst via apparaatbeheer driver/stuurprogramma verwijderen en daarna opnieuw installeren.

Hallo,
onder apparaatbeheer, geluid, wordt alles aangegeven als normaal funktionerend. De drivers vind ik onder Sound Max Integrated Digital Audio. Ik heb nu "terugzetten" naar vorige driver gedaan, is nu intel 82801 CA/CAM ac97 geworden. Maar het verandert niets. Het gekke is: in de lijst van services staat achter audio "gestart". Dubbelklik ik daarop, dan kom ik in het tabje van audio, daar staat "gestopt". Ik klik op start, hij start, ik start een youtubefilmpje, ja, geluid!, kijk weer in het audio tabje:"gestopt", maar toch geluid. RA ra...

:o:o
Sorry, is voor mij ook een raadsel. Hoop dat er iemand langskomt die wél de oplossing ziet.

Nieuwe ontwikkeling. Na het afsluiten van pc en vanmorgen weer opstarten: geen geluid, ook niet na gebruikelijke procedure (services). In apparaatbeheer nu 2 gele !!: bij geluid, de nu geinstalleerde driver, en bij de dvdspeler. Beide zijn niet in te lezen, mogelijk beschadigd of ontbrekend. Code 39. Advies: volg foutzoekprocedure. Nieuw probleem: activeX is onveilig op deze pagina en beveiligingsinstelling staat actie niet toe. Wat kan ik doen?

Weer een stapje verder. Van de HP site de audio driver (die ik gisteren verving) gedownload en geinstalleerd. Gelukkig heb ik nu weer geluid op de voor mij vertrouwde manier. Maar dus nog steeds omslachtig. Dus graag nog tips!!

Hoi Frans,
wat ik me even afvraag, waarom heb je de schijf eruit gehaald, een andere schijf erin en daarna de originele weer teruggezet?
Heb je soms problemen met de schijf? Doe eens een chkdsk /f /r

Ik kreeg problemen met de nadere laptop, niet HD maar scherm, flikkeren, weglopen, waarschijnlijk koelprobleem. Ik heb toen de HD gewisseld maar na een tijdje weer teruggezet voor de andere gebruiker, ik leende in feite zijn pc met mijn HD. Na het terugzetten van zijn HD is het geluidsprobleem ontstaan. Maar chkdsk is nooit verkeerd.

Heee!!! Daar komt de aap uit de mouw!!!
:P

Nu kan ik dus ook dit probleem met je andere foutoplosserprobleem verbinden!..

Was die zijn pc eigenlijk wel exact identiek aan die van jou? Waarschijnlijk niet, dus jouw Windows heeft op zijn computer nieuwe apparaatjes geinstalleerd & bij het stuivertje verwisselen is dat dus in de soep gelopen... Toch???

Even over het service-verhaal: Het is normaal dat services na een bepaalde time-out (6000mS? Reken maar uit) automatisch afschakelen totdat ze weer na aanroep inschakelen. Laat de service waarmee je gestoeid hebt dus in de oorspronkelijke stand staan, nog een keertje met de hand starten, nouja, vooruit dan maar.

Ga even weer naar Configuratiescherm, klik linksboven Klassieke weergave, DubbelKlik Hardware, volg de Wizard, Ja, ik heb de apparaten al aangesloten, Volgende, in de lijst Nieuw apparaat toevoegen, Volgende, De hardware opsporen en automatisch installeren,.. etc... Na voltooid herstarten.
In de hardwarelijst alle eventuele apparaten met gele of rode markeringen nakijken, opschrijven. Hier terug melden, als je er niet uitkomt.

Hallo, dank voor je reactie en analyse. Ik heb je advies opgevolgd en krijg geen gele of rode markeringen, of andere afwijkingen, in de apparatenlijst. Is er een mogelijkheid om de time-out van de audio service te verlengen? Register? Of is er misschien een gerelateerde service die de audio service beinvloedt? Het gedrag van starten en ongevraagd stoppen is ongewijzigd. Ik kan er mee leven maar los het liever op.
En mag ik je ook nog wat vragen over het vermoedelijke koelprobleem van de andere laptop met als gevolg weglopend beeld? Of moet ik dan in een andere rubriek zijn?
In ieder geval erg bedankt :p voor het aandragen van je oplossingen.
Groet, Frans

Wat ik begrepen heb uit voorgaand is dat je al de goede driver van HP geinstalleerd hebt.
Ga naar Apparaatbeheer, & verwijder alles wat er onder Besturing voor geluid, etc... staat.
(Ik neem aan dat er maar 1 geluidskaart in zit.)
Herstart, & laat Windows eerst de drivers installeren.
Lukt dat niet, controleer dan na een herstart of er weer een Geluidskaart in Apparaat beheer staat, zo ja, haal die weer weg, herstart, annuleer de Windows driverinstallatie, & voer de HP installatie uit, herstart.

Volgens mij moet het dan goed zijn.

Wat betreft de bijvraag: De Moderati geven er de voorkeur aan dat voor elk probleem een nieuw onderwerp word geopend. Receycling doen ze hier niet aan, zulke onderwerpen gaan subiet op slot. Rubriek kan je gokken, de wegen der Moderati zijn ondoorgrondelijk... ;)

hallo,
sorry dat het wat langer duurde.
Ik wil graag nog wat weten.

Hoe verwijder ik de bestanden onder Besturing voor geluid etc?
Met muis links of rechts krijg ik, als ik ze selecteer, geen verwijder mogelijkheid, en met delete op het toetsenbord reageert het ook niet.

En als ik ze verwijder (allemaal, ook de video dingen?) hoe krijg ik ze dan weer terug? Staan ze dan nog onder windows of moeten ze van extern, bijv een cd, komen (heb ik overigens niet...).

Voor de volledigheid, de onderdelen onder Besturing voor geluid etc. zijn: audio codecs, 2 keer maar wel verschillende inhoud, medie beheer apparaat, Sound max integrated digital audio, video codecs, oudere audiodrivers, oudere video apparaten.

Graag nog je antwoord op deze "dummy" vragen. Groeten, Frans

Rechtsklik op het betreffende apparaat>eigenschappen>stuurprogramma>stuurprogramma verwijderen.
Of rechtsklik op het apparaat>installatie ongedaan maken, dan wordt het apparaat verwijderd.

Laatst bewerkt:
Nog even een update.
Ik had de vraag eigenlijk al afgesloten omdat verder antwoord uitbleef. En ik wachtte nog even met de aanbevolen procedure. Toen bracht mijn virusscanner de oplossing. Ik deed een totale scan na een waarschuwing over een virus verspreid vanaf NU.nl. En daarna nog een opstartscan. Twee virussen gevangen, en .... het geluidsprobleem is opgelost!
Toch met dank aan de volhardende adviseurs.

Bedankt voor de terugmelding en fijn voor je dat het opgelost is! Succes verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan