Geluid LCD scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Mijn nieuw Proview LCD scherm is best aangenaam en de investering is zeker de moeite waard. Het enige dat werkelijk tegenvalt is de kwaliteit
van het "geluid".
In het scherm zitten namelijk vier heel kleine luidsprekertjes die een soort
"kastrollengeluid" weergeven.
Ik was dus wel heel wat meer gewoon met mijn vorig scherm, lees luidsprekers...
Ik kan ook het geluid niet meer uitschalen en enkel met koptelefoon en
micro langs MSN werken.
Vraagje: weet iemand of ik (misschien mits een of andere verbinding of een apparaatje bij te plaatsen) een andere oplossing kan voor vinden.
Aktueel is de computer kwa geuid rechtstreeks verbonden met het scherm. De volumeregeling gebeurt ook via het scherm.

Bedankt.
 
Heb je die oude luidsprekers niet meer?
ProLite heeft ook zoiets. Afgrijselijk geluid. Ik heb het geluid gewoon zacht staan en de boxen nemen het over.
 
Ja, ik heb mijn oude boxen nog. Maar die waren een deel van een vroeger Packard Bell computer.
Ik heb een tweetal jaren geleden een nieuwe computer
gekocht en het scherm (met aangehechte boxen) behouden. Dus ik heb die nog, maar hoe moet ik die verbinden ? Want volgens mij is er een voeding nodig.
 
Ja, heb ik. In het andere geval zou ik toch moeilijk kunnen klagen over de mindere kwaliteit...
 
Ja, heb ik. In het andere geval zou ik toch moeilijk kunnen klagen over de mindere kwaliteit...
 
Ik ben niet technisch maar er moet toch iets met die boxen te regelen zijn?
 
Ja, dat hoop ik ook...want anders kan enkel tevreden zijn met de netheid van mijn beeld. De rest...tristig.
Bedankt.
 
Waarom plug je die boxen niet even in?
Daar is die geluidskaart toch voor? Of zie ik het te simpel. Nou ja, zolang er niemand reageert kun je alles proberen ;)
 
Ik heb dus mijn vorige luidsprekers nog steeds...maar het probleem is hoe sluit ik die aan.
Deze waren gekoppeld (dus niet geïntrgreerd) aan het scherm en er was ook een verbinding die dus deels naar de computer zelf ging en deels naar her scherm, waarschijnlijk om een voeding te krijgen.
WANT: steek ik de luisprkers nu gewoon in de audio van mijn pc komt er
geen geluid over. Ik krijg wel audio als ik mijn hoofdtelefoon verbind.
Maar dan nog: hoe regel ik het volume, vermits deze knoppen zich op het scherm zelf bevinden. Ik zie dus ook niet hoe mijn "oude" luidsprekers op mijn nieuw scherm zou kunnen aansluiten en zeker niet hoe deze zouden
kunnen reageren op minder of meer voloume die ik zou vragen langs
het scherm
 
Bij mij zit zowel het stekkertje van het beeldscherm er in als de stekkertjes van de boxen.
Voorheen had ik een onboard geluid. Ik kocht een setje boxjes, plugde in en klaar.
Het gaat er misschien dus meer om of er een soort voorversterker bij jou op de pc zit. Jammer dat ik hier niet veel van af weet en rot voor je dat er niemand reageert. Maar......ga zo door, dan blijft je vraag bovendrijven ;)Maar dan nog: hoe regel ik het volume, vermits deze knoppen zich op het scherm zelf bevind Ik heb ook geen knoppen op de boxen zoals voorheen. Dat regel je allemaal met een programmaatje dat bij de boxen hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan