Geluid maar aan 1 kant als ik een koptelefoon aansluit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Midna

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Berichten
12
Geluid maar aan 1 kant als ik een koptelefoon aansluit(OPGELOST)

Sinds een korte tijd krijg de hele tijd alleen maar aan de rechtere kant van een koptelefoon geluid als ik die aansluit op me laptop. Nou dacht ik eerst dat het dus aan de koptelefoon lag omdat die waarschijnlijk kapot zou wezen.

Maar omdat ik dezelfde koptelefoon in bijvoordbeeld mijn mp3 speler stopte of op een andere PC vond ik uit dat het dus niet aan de koptelefoon lag omdat hij toen wel aan 2 kanten geluid gaf.

Kan dit aan software liggen? of is het dat er dus iets kapot is aan de de koptelefoon aansluiting?

Ik gebruik Windows XP en Realtek HD Audio Manager drivers.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan aan de plugaansluiting liggen.
Wanneer je de plug van de hoofdtelefoon erg goed in stopt, dus dat hij niet meer verder kan, en je beweegt zachtjes heen en weer, maakt dat verschil?
 
Dat kan aan de plugaansluiting liggen.
Wanneer je de plug van de hoofdtelefoon erg goed in stopt, dus dat hij niet meer verder kan, en je beweegt zachtjes heen en weer, maakt dat verschil?
Ja dat maakt verschil, als ik hem er een klein stukje uithaal dan geeft hij wel aan 2 kanten geluid. Maar dan kan ik hem niet zo laten want hij heeft een klein beetje druk nodig. Betekend dit dat de koptelefoon aansluiting van me laptop kapot is?
 
Daar lijkt het inderdaad op.
OF, de plug van je hoofdtelefoon is niet helemaal jofel.
Probeer eens een andere hoofdtelefoon in je laptop.
 
Daar lijkt het inderdaad op.
OF, de plug van je hoofdtelefoon is niet helemaal jofel.
Probeer eens een andere hoofdtelefoon in je laptop.
Ik heb nog 2 andere geprobeerd en daar krijg ik ook alleen maar aan de rechterkant geluid van. Terwijl die in andere apparaten zoals bijvoorbeeld mijn mp3 speler of de Computer in onze woonkamer wel aan 2 kanten geluid geeft!

Nou kunnen we toch wel met 100% zeker weten zeggen dat de koptelefoon aansluiting in mijn laptop kapot is toch?
 
Tja, helaas.
Te vaak te ruw de mini jack er in en eruit en dan krijg je dit soort ellende.
 
Tja, helaas.
Te vaak te ruw de mini jack er in en eruit en dan krijg je dit soort ellende.
Ach zo erg is het nog niet, ik heb nog garantie dus ik ga gewoon naar Paradigit hiermee. Maar toch bedankt allemaal met het proberen om me te helpen.
 
Geen dank.

Zet je de vraag even op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan