• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geluid met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
mijn PC is overgezet van NT naar XP ook is er excel 2007 geinstalleerd ipv 3003 die onder NT draaide.Nu heb ik een excel file die ik gebruik die bij een bepaalde handeling een fout melding geeft met geluid.Echter dit werkte perfect bij 2003 maar met 2007 krijg ik er geen geluid uit.Alles is goed aangesloten en ik heb wel geluid met internet endergelijke.Alleen excel werkt niet,wie kan mij helpeen

Post de code eens die je gebruikt om het geluid te maken, want zo is het maar raden.
Probeer het anders eens met deze
Code:
Private Declare Function PlaySoundA _
  Lib "winmm.dll" _
    (ByVal lpszSound As String, _
     ByRef hModule As Long, _
     ByVal fdwSound As Long) As Long

Sub PlaySoundFile(SoundFilePath As String)
    Dim Ret As Long
  Const SND_SYNC = &H0
  Const SND_NODEFAULT = &H2
  Const SND_FILENAME = &H20000
    Ret = PlaySoundA(SoundFilePath, 0&, SND_SYNC Or SND_NODEFAULT Or SND_FILENAME)
End Sub

Sub test()
    PlaySoundFile "C:\Windows\Media\windavincierror.wav" 'wijzig dit naar de juiste directory
End Sub

Tjico30,

Staat het vinkje bij Opties voor Excel / Geavanceerd - Algemeen - Feedback met geluid aangevinkt?

klopt ,geluid staat aan .
Ik heb zelfs een extra add-inn geinstalleerd.

Tjico30,

Als je in een nieuwe file de zelfde handeling doet, kun je er dan geluid bij zetten?
Anders zou het verder niet weten.

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn.
Waar ik het over heb is een file waar ik gegevens in moet scannen.(barcode scanner)
Als bepaalde data er dubbel in voorkomt dan geeft excel een foutmelding via een validatie.
In het verleden (met excel 2003) was er dan een geluidsignaal te horen maar nu is dat niet meer

Het gaat niet om een code .Het is het geluid van een "critical stop"die je ook hoort in windows.Dezelfde file werkt wel op mijn eigen PC
(met geluid) maar niet op de PC waar dit op moet draaien.
Geluidskaart in geinstalleerd,het enige verschil is dat de PC niet is ingelogged als administrator maar dat moet volgens mij niet uitmaken.

Dat geluid kan toch zomaar niet uit de lucht komen vallen. Ergens moet toch een opdracht staan of gegeven worden om het geluid te initieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan