geluid noch alle kleuren bij afspelen DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

moja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Berichten
2
Zojuist Windows XP op een nieuwe harde schijf geinstalleerd. Bij het afspelen van een DVD-film van de DVD rewriter, krijg ik geen geluid. Ook is de kleurweergave niet optimaal.

Een CD afspelen vanuit dezelfde drive levert gewoon geluid op. Tevens een film vanaf harde schijf levert perfect beeld en geluid op.

Bij het afspelen van de DVD vanuit de DVD-speler blijkt, bij het checken van de system performance, dat mijn RAM van 256MB continue tegen zijn plafond loopt... Nu heb ik laatst bij het installeren van Drive Image een melding gehad dat mijn geheugen kleiner zou zijn dan 256MB - hetgeen volgens de specificaties die de computer zelf opgeeft niet zo is...

Zou het probleem met het RAM te maken kunnen hebben? Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

Bedankt!
Moja
 
Welk programma gebruik je om je DVD af te spelen?

Heb je de goede videokaart en geluidskaart drivers geïnstalleerd.

Heb je een schone installatie gedaan of een upgrade?

Staan er vraagtekens in je Apaaraatbeheer?

256 MB is niet overdreven veel met XP. XP heeft zelf al veel geheugen nodig.
 
Ik gebruik windows media player om DVD's af te spelen.
Ik heb een schone installatie gedaan, en dezelfde video- en geluidskaart-drivers hierbij geinstalleerd als voorheen (voorheen werkte alles wel goed, met dezelfde RAM-grootte). Video- en geluidskaarten zijn "on-board".

Er staat een vraagteken bij apparatenbeheer, n.l. bij "other devices - SM Bus controller". Ik weet niet wat dat is, maar wel dat dit vraagteken er ook stond voordat ik de PC opschoonde. Ook toen werkte de DVD speler naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan