Geluid omdraaien, omkeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter iNtex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iNtex

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe speakerset ( Logitech X-230 ) en omdat ik een mooie plek nu heb voor mijn woofer is het kabeltje een beetje kort om mijn sattelieten te verplaatsen, en dus heb ik nu de rechter box aan de linkerkant, en de linker box aan de rechterkant.

Waardoor het geluid omgedraaid klinkt..

is het ook mogelijk om onder windows instellingen het geluid om te draaien ?
Bij voorbaat dank !!! :thumb:

Hier mijn systeem :
Windows XP Sp2
2 Gig RAM
7600GT 256MB
320GB Harde schijf
Amd Athlon 64 x2 5200+ Dual-core

Mijn geluidskaart :
Realtek Ac97 ( Nieuwste drivers reeds geïnstallerd )

Laatst bewerkt:
stekkers verwisselen?
Nee dat gaat niet helpen,
De kabels zitten helemaal geïntegreerd in de boxen, en daar kun je dus niet bij.
verder zit de volume control op 1 van de boxen ( Die momenteel aan de linkerzijde staat )

Toch bedankt voor je reactie !:thumb:

en zitten die stekkers ook in je subwoofer geintegreerd?

of zitten ze achter in je pc

en zitten die stekkers ook in je subwoofer geintegreerd?

of zitten ze achter in je pc
Ehmm..

De Woofer word met de sattelieten gebonden doormiddel van een D-sub kabeltje..
Die D-sub kabel gaat naar de volume control satteliet, en die satteliet verbind zich ook met de pc en met de andere satteliet.

maar volgens mij moet ik gewoon wat veranderen in de instellingen in windows, want de hardware is prima ok, Maar omdat dat ene kabeltje zo kort is. Kan ik de boxen niet op een handige manier verplaatsen, tenzij ik een D-sub verlengkabel koop, Maar dat lijkt mij zo overbodig ( de normale Audio 3,5mm kabel hoeft niet verlengd te worden, hij is lang genoeg )

Dus daarom vraag ik me af of je je geluid ook kan omdraaien d.m.v één of andere instelling.

volgens mij niet.
maar zeker waten doe ik niet dat zeg ik erbij.

heb ff zitten snufelen hier bij instellingen maar vindt niks.

kabels doorknippen en omgedraaid verbinden?

volgens mij niet.
maar zeker waten doe ik niet dat zeg ik erbij.

heb ff zitten snufelen hier bij instellingen maar vindt niks.

kabels doorknippen en omgedraaid verbinden?
Kabels doorknippen, vind ik een beetje zonde..
Dan koop ik liever even een verlengkabeltje..
Maar dan moet ik hem wel online bestellen, maar dat valt dan weer een beetj duur uit vanwege de verzendkosten..
Dus dan betaal ik meer voor de verzendkosten dan voor het kabeltje..

Maarja,
het is niet anders..

Ik ben er nog niet helemaal over uit..

heeft iemand anders misschien nog een handige oplossing ??
Zou ik top vinden :cool::thumb:

wilde ook niet dat je ging knippen hoor;)

maar een kabel zou de oplossing zijn:thumb:

Verwisselen van uitgangskanaal kan niet met Windows Media Player.

Wat je wel kunt proberen is om een programma als Ac3filter te gebruiken, en daarin de kanalen om te wisselen op het tabblad Mixer. Er is daar een preset daaromtrent onder Matrix Preset die je wellicht zou kunnen gebruiken.

Om het geluid voor alle uitvoer omgedraaid te laten weergeven denk ik dat je dan wel AC3filter ALLE uitvoer naar/via je geluidskaart moet laten regelen. Ook dat is in te stellen, nl. op het tabblad System, en daar mag je ook geen Spdif passthrough aangevinkt hebben omdat Ac3filter dan gegevens onbewerkt doorlaat.

Ik gebruik Ac3filter, maar ben zelf geen 100% audio-deskundige, dus ik denk niet dat ik je meer kan helpen dan met bovenstaande informatie. Hopelijk heb je er wat aan.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Verwisselen van uitgangskanaal kan niet met Windows Media Player.

Wat je wel kunt proberen is om een programma als Ac3filter te gebruiken, en daarin de kanalen om te wisselen op het tabblad Mixer. Er is daar een preset daaromtrent onder Matrix Preset die je wellicht zou kunnen gebruiken.

Om het geluid voor alle uitvoer omgedraaid te laten weergeven denk ik dat je dan wel AC3filter ALLE uitvoer naar/via je geluidskaart moet laten regelen. Ook dat is in te stellen, nl. op het tabblad System, en daar mag je ook geen Spdif passthrough aangevinkt hebben omdat Ac3filter dan gegevens onbewerkt doorlaat.

Ik gebruik Ac3filter, maar ben zelf geen 100% audio-deskundige, dus ik denk niet dat ik je meer kan helpen dan met bovenstaande informatie. Hopelijk heb je er wat aan.

Succes,

Tijs.
Hallo,

Erg bedankt voor alle informatie !
Maar toch lijkt het me wat te ingewikkeld, en ik heb geen zin enkele risico's te lopen, en daardoor lijkt het me beter als ik even zo;n kabel ergens koop :eek:

tenzij iemand met een minder risiconemende oplossing komt !
hartelijk dank ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan