Geluid Onboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Ik heb laatst een nieuwe pc gekregen. Een Dell Dimension 8300. Daar zit een onboard geluidskaart op. Maar er zit ook een "losse" Audigy 2 in. Nu zit er een afdekkapje over de aansluiting van de onboard. Is het ook mogelijk om die eraf te halen? (dus zonder iets te beschadigen) En daarna die geluidsuitgang ook gebruiken? Zodat ik dus geluid heb bij de computer maar dat ik dan ook geluid kan krijgen bij de stereo, dus zonder te rommelen met stekkertjes.

Dus als ik het goed begrijp wil je je Onboard geluidskaart gaan gebruiken terwijl je een Audigy 2 hebt aangesloten :8-0:, persoonlijk zou ik dat niet doen, aangezien de Audigy een betere kwaliteit heeft

Hallo

Mits er een "losse" en kwalitatief betere geluidskaart in de betrokken p.c. steekt , hebben de samenstellers ervan geopteerd om de "on-board" geluidskaart te disabelen. (in de b.i.o.s.)

Om alle mogelijke misverstanden uit te sluiten hebben deze er daarom een afdekkapje over geplaatst.

De line-out van de gebruikte geluidskaart kan eenvoudig worden gesplits d.m.v. een goedkoop splitterje 3.5 mm male/stereo naar 2 * 3.5mm female/stereo .

Daarop kun je dan de gebruikte luidsprekers v/d p.c. aansluiten , en heb je nog een extra uitgang voor b.v.b. de versterker v/d de stereoinstallatie.

Dergelijke splitters kun je goedkoop verkrijgen bij elektronikawinkels of p.c. verkopers...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan