Geluid op computer gelijktijdig digitaal en analoog uitsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo,

Ik ben binnenkort jarig en ben dan van plan een feest te geven. Nu hebben wij 2 kamers, in allebei de kamers staan dan "gasten" zeg maar. Nu heb ik in de ene kamer een home cinema setje staan, deze heeft digitaal audio in.. En ben van plan in de andere kamer mijn eigen versterker neer te zetten.. Dit is een 2.0 versterker en kan via driver zo instellen dat ik de hoge tonen naar de versterker kan versturen en de LFE tonen alleen naar subwoofer zeg maar. (De 5.1 instelling)
Nu mijn vraag: Is het mogelijk dat ik als ik bijvoorbeeld YouTube of Winamp afspeel dat dit signaal naar beide uitgangen verstuurd word? Zodat ik in beide kamers geluid heb? De home cinema set via de digital out. En de andere versterker (analoog) en subwoofer via de Jack poorten op mijn mobo? Ik weet uit ervaring dat je 1 primair audioapparaat kan selecteren...
En eventueel een vertraging op de digital out/jack out.. Zodat ik het geluid ook sychroon kan laten lopen?

Ik hoop dat iemand iets heeft.. Want als ik alleen m'n versterker gebruik en het geluid dus via jack naar m'n versterker laat lopen krijgen die ook alle lagen tonen. Ik kan niet m'n subwoofer er zo op aansluiten dat die de LFE tonen filterd en de rest naar de speakers stuurt. Dit houd dus in dat ik m'n speakers op zou blazen!

Ik gebruik Windows 7,
ASRock AliveXfire/eSata2 moederbord met Realtek HD Audio

Alvast bedankt,

Jelle
 
Ik heb nog geen antwoord? Weet misschien iemand iets... En als je iets niet snapt hoe ik het bedoel vraag gerust... Heb morgen eigenlijk wel antwoord nodig!
 
Hoop gedoe (kan wel maar niet eenvoudig) voor muziek in twee kamers.
Zou gewoon voor analoog uit naar beide gaan.
 
Is al niet meer nodig... Heb nu andere sub ook aangesloten op homecinemaset. En andere versterker alleen de hoge tonen doorgegeven... En met verlengkabeltje naar de andere kabel de sub en andere versterker.. Het is gelukt en we hebben een knalparty gehad =) Alles stond te trillen in huis! Het is opgelost maar niet zoals het zou moeten dus weet niet of ik status moet instellen op Opgelost?
 
Tis niet meer nodig.
En je hebt het zelf al opgelost. Dus...
Ik zou de status aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan