Geluid op LED TV UE32b6000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richardvdkeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Hallo,

Ik wil graag een surround versterker aansluiting op mijn Samsung UE32b6000 TV. Deze heeft een Optische aansluiting zag ik.

Heeft er iemand misschien een goed tip qua versterkers voor deze TV?
Een Home Cinema is niet echt handig omdat we al een DVD recorder bij de TV hebben.

Wat voor surround-luidsprekers heb je, passief (of actief - met 220V stekker)? Wat is je budget? Een surroundversterker zo op een TV aansluiten heeft weinig zin. Daar zitten maar 2 (vaak matige speakers) in. Je zou die speakers wel als center-kanaal kunnen gebruiken, maar ze kunnen dan gewoon analoog worden aangesloten.

Ik heb een UE40B6000 .
Ik zou graag mijn Bose willen aansluiten op mijn TV.
Maar mijn TV heeft alleen Optisch uitgang,en de Bose alleen analoog 3,5 of RCA Analoog.
Weet iemand een oplossing ?
Mvg:confused:

Welk Bosesysteem heb je? Wat wil je precies, alleen DVD's via die set laten afspelen? Of wil je al het TV geluid in surround? Wat voor TV signaal heb je, (digitale) kabel of Digitenne?
Die optische uitgang is alleen om door te lussen. Je moet een digitaal audio-signaal in de TV stoppen wil je het daar uit kunnen halen.

Goedenavond

Ik heb de COMPANION® 5 van bose ( ik weet dat het PC speakers zijn ) en daar zit een 3.5 ingang op.Ik gebruik het voor mijn Ipod en voor heen had ik het aangesloten op de RCA uitgang van mijn oude LCD.
Maar mijn nieuwe LED tv heeft alleen Opticaal out van Toslic of zo iets.
Ik wil niets bijzonder enkelt stereo geluid van b.v. een film.
Ik heb een UE40B6000 van Samsung met een CI+ Cam van Ziggo.
Daar wil ik geluid van hebben. Dus eigelijk een manier om van digitaal audio out naar Analoog ingang ( 3.5 Jack of RCA )
Mvg R.Marques

Misschien staat er op de Scart-poort een audio-uit signaal; dan ben je d'r met een verloopje naar tulp/minijack. Dat zou de enige simpele manier zijn bij jouw TV. Ik weet niet of er digitaal 'Ziggo' geluid uit de optische poort komt, het kan zijn alleen als je het extern aanbiedt via HDMI. In elk geval kun je het pas horen als het analoog is. Dan zou je daarvoor dus een AV-versterker moeten kopen (vanaf €200,-) maar dan kun je beter aan een heel nieuw geluidssysteem denken.

Ik zal dit weekeind even kijken of het lukt,volgends de aansluit schema zou het alleen een video out kunnen zijn,maar het kan geen kwaad om het toch te proberen.
Mvg:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan