Geluid op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jadelba

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2004
Als ik op mijn laptop het geluid over de helft van de regelbalk breng, krijg ik een oorverdovend, krakend gebrom te horen. Dat verdwijnt enigszins als ik de geluidsbalk "stereo mix" op nul zet. Heeft iemand een idee van wat hier gaande is?
:(

Laatst bewerkt:
hmm.
heb je dit alleen wanneer er geluid word afgespeeld/uitgevoert?
of ook als je niets afspeelt of runt.

het fenomeen doet zich altijd voor als ik de geluidsbalk omhoog breng (+), of er nu gewerkt wordt of niet. De laptop moet gewoon aan staan.

Probeer dit eens...

Er zijn geluidsregelingen voor meerdere inputs: CD , SW Synth, Wave, Microfoon (instellen bij "opnemen") + een soort "mastervolume"...
De stereomix is om de verschillende kanalen te mengen....
Zet al die regelaars op "nul"... zet het mastervolume open, schuif één voor één de andere regelaars omhoog en vindt de "dader" (mogelijk de microfoon die het geluid van de speakers weer oppikt ...)

Met enige schaamte... (maar wàt blij oook!) moet ik melden dat het "probleem" met het geluid nu is opgelost!
Het was plots de wereld uit toen ik bemerkte dat onder "geluid", "opnemen", "externe microfoon" was aangevinkt. (Dat heb ikzelf wellicht verkeerd ingesteld toen ik eens muziekplaten ging digitaliseren...).
Het was dus vrij simpel om het probleem op te lossen maar ik heb er blijkbaar telkens over gekeken... ! Misleidend was vooral dat het ongewenste geluid telkens weer deed denken aan het in de buurt zijn van een microfoon. Die ik overigens helemaal niet heb, geen externe en geen ingebouwde...
Ziezo, ik wou dat even meedelen om af te ronden en zodat jullie weten hoe dat avontuurtje afgelopen is. Wel hartelijk dank voor de welwillende medewerking van ErpCity, Marlonius en glenoyke.

Bekijk Profiel Bekijk onderwerpen Privébericht

Bekijk Profiel Bekijk onderwerpen Privébericht Verstuur E-mail

groeten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan