Geluid op tv werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb mijn LED tv aangesloten op de pc. Nou krijg ik het beeld te zien alleen het geluid werkt niet?! Heb gewoon een audiokabel met jack plug van de uitgang van de pc naar de audio in van de tv maar krijg niks te horen.

Snap er echt helemaal niks van, iemand een idee? Heb geen optie gevonden om een audiokanaal te selecteren op de tv...

Weet je hoeveel verschillende soorten TV's er zijn?

Het is een Sony Bravia, hoopte dat het iets voor de hand liggends zou zijn.

Dat zou inderdaad makkelijk zijn, maar ik denk dat je op deze manier een betere respons krijgt.
Heb je zoiets aan de achterkant van die TV? Zoja, heb je dan wel de Audio In plug gebruikt?

Sony_Bravia_KDL-32EX340-Headphone_Output-02.jpg

IMG_1106.jpg

Heb de audio kabel in PC/HDMI 2 AUDIO IN gestoken en PC in HDMI 2. HDMI 2 selecteren en heb beeld maar geen geluid.

Ik heb het al gevonden via de digitale manual in de TV :D

Moest met het menu onder "Home" ergens de audio input van de pc aanzetten en nu doet ie het elke keer automatisch!

Zie je wel. We komen er wel ;)

Vraag verplaatst naar de televisie afdeling

Ook al is het opgelost, toch vraag ik mij het volgende af:

als je pc én je TV een hdmi aansluiting hebben, waarom sluit je de pc dan ook nog eens middels een audiokabel aan?
Als je de twee middels hdmi hebt verbonden, dan is dat voldoende en heb je het beeld én geluid van beide machines aan elkaar gekoppeld. De audiokabel kan er dan tussenuit.

1 aandachtspuntje is wel handig om te weten : als je schakelt van computer naar TV weergave zal je in prinjcipe geen geluid hebben. Je zal dan even naar het configscherm moeten gaan en daar op 'geluid' klikken. In het dan verschijnende schermpje zal je even het geluid de computer uit moeten schakelen (groene vinkje verdwijnt) en dat van / naar je TV moeten inschakelen (groene vinkje verschijnt).

Dat heeft iig. de volgende 2 voordelen : waar mogelijk qua uitzending / bron 5.1 / 7.1 geluid (als je TV tenminste op een home cinemaset is aangesloten) i.p.v. het hopeloos verouderde stereo geluid én het scheelt je een kabel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan