geluid opnemen meerdere geluidskaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerryJan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Hallo,

In C++ is het mogelijk om de line-in op je geluidskaart af te luisteren.
Code:
waveInOpen(&WaveHandle, WAVE_MAPPER, &WaveFormat, MAKELONG(Handle,  0, 0, CALLBACK_WINDOW);)
wordt gebruikt om de waveIn van de geluidskaart te openen. Nu heb ik meerdere geluidskaarten in mijn pc. Omdat als id: WAVE_MAPPER wordt meegegeven selecteerd hij de 'default soundcart'. Weet iemand hoe ik aan de ID's van de andere geluidskaarten kan komen zodat ik 1 van deze kan meegeven in de functie?
mvg,

BJ

volgens mij kan je maar 1 geluidskaart actief hebben staan, wil je dus een andere kaart gebruiken dan zul je die eerst actief moeten maken. maar ik weet het niet 100% zeker dus ik zou nog even wachten op meer replys hier

volgens mij kan je maar 1 geluidskaart actief hebben staan, wil je dus een andere kaart gebruiken dan zul je die eerst actief moeten maken. maar ik weet het niet 100% zeker dus ik zou nog even wachten op meer replys hier
Bedankt voor je antwoord! Als ik jou goed begrijp kan er voor 'WAVE_MAPPER' maar 1 waarde ingevuld worden? WAVE_MAPPER is het id van de actieve geluidskaart.. Weet jij hoe het mogelijk is van actieve geluidskaart te switchen middels C++. En hoe is eigenlijk het id van een geluidskaart te achterhalen?
met vriendelijke groet,

BJ

wat je met id bedoelt weet ik niet maar je moet maar eens in je apparaatbeheer kijken en dan naar je geluiden->geluidskaart gaan

als je rechts klikt op je volumeregeling kan je voor eigenschappen kiezen, als je dan naar audio gaat heb je drop down menus, ik denk dat als je 2 kaarten hebt je daar ook 2 kaarten kunt selecteren. aangezien ik er maar 1 heb kan ik het niet uit proberen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan