Geluid opnemen met Acer 1605LM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert007

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Hallo lezers van deze post,

Ik zou graag wat cassettebandjes op cd wille zette, kwestie van die oude liedjes niet verloren te laten gaan. Ik heb dus een acer 1605 LM , maar ik denk niet dat er een opname mogelijkheid is (line-in). Weet iemand hoe ik dit zou kunne verhelpen zodat ik toch mijn cassette zou kunne digitaliseren. En moest er externe apparatuur worden gekocht.Hoeveel zou mij dit dan armer maken???

Bedankt vr het lezen van mijn vraagske, een antwoord zou fantastisch zijn...

Greetzz

ne Blije Gert;)

Is het de aspire 1605 lm van acer.
Deze heeft aan de achterzijde toch een microfoon ingang.
Deze zou je kunnen gebruiken, even een beetje spelen met een programma ,zoals nero, waar een opname mogelijkheid inzit.

yep die is t ma mag dat wel ?? enfin kan dit geen kwaad vr de ingang, of iets anders , de kwalliteit zal natuurlijk pakken minder zijn , of vergis ik mij hierin?

Baai baai

Ik zou niet weten wat het verschil is tussen een microfoon aansluiten of een cassettedeck.Het zijn bijde geluidsdragers. Ik denk dat er wel een verschil zal zitten in het geluid. Maar gewoon proberen zou ik zeggen.

Geplaatst door puppie
Ik zou niet weten wat het verschil is tussen een microfoon aansluiten of een cassettedeck.Het zijn bijde geluidsdragers. Ik denk dat er wel een verschil zal zitten in het geluid. Maar gewoon proberen zou ik zeggen.

Als je de microfooningang wil opblazen mag je het doen. ANDERS NIET.

Een microfoon ingang kan +/- 30 mV vedragen. De uitgang van een casettespeler bedraagt +/- 300 mV.

Trouwens een mic is beperkt in frequentie weergave. De hogere tonen (vanaf 1000Hz) zullen niet hoorbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb voor alle zekerheid nog even gekeken naar de specificaties. Aan de linker kant is er wel een Line-in. Volgens de beschrijving zeggen ze je kan een mic. aansluiten.

Nu weet ik het niet meer hoor. Er is toch wel een degelijk verschil tussen een mic. ingang en een line-in.

ja ik dacht dus ook dat het niet op de mic ingang mocht, heb dit ook niet geprobeerd.

Maar misschien dat deze ingang voor beide kan gebruikt worden....
Ga eens een mailtje nr Acer zelf sture , die zullen het toch moetten wete..

Thanxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan