Geluid, processor koeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste helpers,

Ongeveer een week geleden heb ik met behulp van dit forum een computer gekocht bij alternate.nl voor €900,-
Nou vind ik dat hij aardig wat herrie maakt en dit wil ik eigenlijk niet, ik heb de volgende kast: Thermaltake V9 (€85,-) Ik heb bij deze kast de fans al helemaal op zijn laagste stand gezet, en dat is genoeg om mijn computer koel te houden.
Ik heb er een AMD phenom II 940 in zitten, zou het misschien een idee zijn om er een koeler op te zetten zonder fan, want de 230 mm fan die boven in me kast zit, zit vlak bij mijn processor koeler, hierdoor zou hij misschien genoeg lucht door de koeler kunnen blazen.
Ik had zelf al de volgende koeler gezien: Cooler Master Hyper Z600. Is dit een goede of zijn er nog andere suggesties?

Is dit een goed idee, en zou het helpen kwa geluid, en ga ik er ook op vooruit kwa koeling? Of zijn er nog andere dingen die ik beter zou kunnen doen?

Groeten Nick

Eerst uitzoeken welke fan(s) precies dat lawaai maken!

Die is er altijd maar eerst uitvinden wat de oorzaak is

als de koeling nu goed genoeg is, kun je ook de fans op een regelaar aansluiten en/of andere ventilatoren plaatsen.

ik ben persoonlijk geen voorstander van het weglaten van de CPU koeler, omdat je dan tegen andere problemen kan aanlopen. doe dit alleen als de CPU koeler echt het probleem is, en de luchtstroom binnen je kast optimaal is. als je dit niet weet gebruik dan aub een goede koeler voor de CPU, met een stille ventilator.

http://www.ikbenstil.nl/Controllers/Zalman/Zalman-Fanmate-2::1025.html

dat is een voorbeeld van een simpele controller.

Maar wat is precies een controller?

En wat is dan wel een goede die niet in mijn kast zit?
En welke er wel in past.

Laatst bewerkt:
maar wat is nu een goede controller die in mijn kast past (d.m.v. een 5,25" bay) en waar ik al mijn fans (3, zonder processor koeler) op kan aansluiten.
En kan ik daar dan ook mijn processor koeler op aansluiten?

Laatst bewerkt:
Hee nick,
Ik heb zelf ook de phenom II en koeler is inderdaad niet echt stil. Heb zelf een fancontroller : zalman zm-mfc1 er in zitten, die is voor 6 koelers, en dan zou je nog een passieve cpu-fan er op kunnen zetten. Wel op je Temps letten

Lachen, een passieve cpu ventilator :p
Spreekt elkaar een beetje tegen :p

Maar die fancontroller is inderdaad een goed ding, niks mis mee.
@ TS: met die draaiknopjes kun je de snelheid van je ventilatoren bepalen en zodoende testen welke voor de meeste herrie zorgt door er telkens één zachter te draaien en te luisteren.

ah ja goeiemorgen. was niet helemaal wakker denk:P maar inderdaad zon fan controller werkt ideaal. Ik merk echt het verschil. Alleen me cpu en soms me videokaart zijn nogal luidruchtig

Dus voor het geluid van me fans in een controller een zeer goede optie. Maar voor me cpu en me videokaart moet ik echt een nieuwe koeler kopen:( Alleen wat bedoel je met een passieve cpu koeler?

Maar kan de Zalman ZM-MFC1 ook aangesloten worden op mijn 3 fans?

Laatst bewerkt:
Ja, het draadje dat je normaal op je moederbord doet, doe je nu in de controller en verder hoef je niks te doen. Je kan ze eventueel nog doorverbinden naar je mobo om de snelheden op je pc af te lezen.

Maar mijn fans zijn helemaal niet aangesloten op mijn moederbord;)

alleen op mijn voeding.

Je fans niet aangesloten op je mobo?
Kun je een foto maken van die aansluiting?

Ik heb de kabeltjes als bijlage ingevoegd.

De bovenste is van mijn fan's (allemaal hetzelfde) de onderste is van mijn voeding.

Ik hoop dat je het kan zien;)

Bijlagen

• DSC00676.jpg
    DSC00676.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 68
  • DSC00677.jpg
    DSC00677.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 71
Ah kijk. Aan de kabeltjes die je vast hebt zit weer een klein kabeltje met 3 pinnetjes, totaal nog geen centimeter breed. Die kabeltjes bedoelen we, en die kun je vastmaken aan die fancontroller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan