Geluid reset na pauze of doorspoelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Talin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Talin

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hey, ik heb een beetje een vreemd probleem..

Allereerst wil ik mij verontschuldigen als dit niet het juiste gedeelte is door deze vraag, maar ik weet niet zo goed of het nou een hardware vraag is of een software vraag. (Dus gelijk een verzoek aan een mod als dit niet de juiste plek is!)

Nu het probleem dan:
Als ik gewoon muziek aan het juisteren ben (via bijvoorbeeld winamp) dan staat bijvoorbeeld het volume op 100 (puur fictief, want ik zie nergens 100 staan natuurlijk). Wanneer ik dan tegelijk een filmpje bekijk (van bijvoorbeeld .wmv of .avi). Dan speelt dat filmpje gewoon af op het volume dat ik heb ingesteld in het programma. Het programma dat ik gebruik voor die filmpjes is Windows Meida Player Classic (die kleine). Maar hier is dus nog niets fout gegaan..

Het probleem ontstaat pas als ik de video op pauze zet of doorspoel. Het volume schiet dan gelijk omhoog. Ik weet zelf niet of hij dan gaat naar hetzelfde volume als de Winamp of gewoon naar een ander (hoog) volume. Het volume balkje blijft overigens gewoon op 0 (nul) staan..

Ik weet dat het een zeer vreemd probleem lijkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet verholpen kan worden.

Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Bij voorbaad dank,
Talinda

We hebben Windows Media Player 11 (of 10) en we hebben Media Player Classic. Die laatste gebruik je kennelijk? Begrijp ik goed dat je muziek afspeelt in Winamp en dan tegelijkertijd een video bekijkt, maar dan met het geluidsniveau op nul in Media Player Classic? Kijk dan eens naar je Systeemvak in je Taakbalk, rechtonder in je beeldscherm. Rechtsklik op het luidsprekericoontje en kies voor "Volumeregeling openen". Ziet het er ongeveer uit als op bijgaande afbeelding?

Bijlagen

• Volume.jpg
    Volume.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 80
Hey bedankt voor je reactie!

Het klopt dat ik Windows Media Player Classic gebruik (de laatste versie).

Het klopt ook dat ik muziek beluister via Winamp, en dan tegelijkertijd een video afspeel in Media Player Classic waar het volume op nul staat.

Bij mijn volume regeling staat alles op 100%, dus alle schuifjes naar boven toe. Ik heb dat hele paneel zichtbaar gehouden tijdens het afspelen van een videofragment maar op de schuifjes verandert niets.

Nogmeer ideeën iemand?

Controleer in MPC het volgende: View, Options, Internal Filters, Audio Switcher. Als er een vinkje staat voor Normalize, haal dat dan weg.
De rest van de instellingen daar horen zo'n beetje te staan als op bijgaand plaatje.
Nu verbetering?
.

Bijlagen

• MPCAudioSwitcher.jpg
    MPCAudioSwitcher.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Ik heb (en had al) precies dezelfde instellingen, maar geen verbetering :confused:

Kijk voor de zekerheid bij Winamp, Options, Voorkeuren, Output. Kies de Direct Sound output als die net gekozen is, of de WaveOut output als die niet geselecteerd was. Wissel ze dus af en probeer uit, welke het beste voor jou werkt en of dat omhoog vliegen van het geluidsvolume daarmee te verhelpen is. Controleer via de knop Configureren of per codec de juiste uitgang van je geluidskaart geselecteerd is, loop alle instellingen daar even na.

Oke, ik heb even een aantal dingen geprobeerd, maar het wil niet echt lukken zonder duidelijkheid.

Ik heb ondertussen (om het makkelijker te maken) een aantal codecs simpelweg verwijderd. Dat verwijderen van de codecs (ffdshow en CCCP) heb ik gedaan met add/remove programs en de rest nagekeken met codec_sniper.exe.

Zoals je zei heb ik ook een beetje zitten rommelen met die codecs van Winamp, toen dit weinig uithaalde heb ik ook even gerommeld met de codecs van MPC (Te vinden onder "View" > "Options" > "Output" > "DirectShow Audio" (herstarten als je het verandert!))

Wat bleek, in sommige combinaties bleek het geluid niet meer te werken, wat opzich EEN resultaat is, helaas niet het gewenste, maar wel een resultaat. Maar er waren ook resultaten waarbij ik met mijn MPC het volume kon beheersen van de Winamp.

Toen dacht ik eraan om misschien een andere codec te gebruiken voor beide de MPC en de Winamp, maar geen combinatie had het gewenste effect.

Waar ik ook achter ben gekomen, dat ik het probleem nu alleen ondervind met MPC en met Windows Media Player (versie 10) maar niet met VLC.

Misschien helpt de nieuwe informatie? :confused:

====================================================

Edit: Na het verwijderen van de drivers van mijn geluidskaart en het opnieuw installeren hiervan was het probleem opgelost.
Bedankt voor de hulp!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan