Geluid Samsung Led TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Heb een Samsung UE37C5100 Led TV,nu heb ik vandaag een homecinema-set Samsung HT- 5200 gekocht,beide verbonden met een HDMI kabel voor het beeld en
een optische kabel voor audio .
Nu wil ik het geluid van de tv via de homecinema-set laten horen, maar krijg het niet voor elkaar.
Hoe doe ik dit?.

Pak de afstandsbediening van de BR speler en selecteer rechtsbovenin als bron D IN (hetgeen staat voor Digital In) Als je meerdere keren op de bronselectknop drukt (rechtsbovenin dus) dan zal je zien dat op het display van de BR speler afwisselende dingen komen te staan; van Tuner naar I-pod etc. etc. Voor de verbinding die jij bedoelt moet het display D IN vermelden. Heb vooral ook even een seconde of twee a drie geduld na het slecteren van D IN, want dan komt het geluid via de speakers van de BR speler.
Heb je overigens de installatie van de BR speler volgens de handleiding gedaan (inclusief 'geluid' configureren? .... of heb je zoals veel mensen gedacht, kleur bij kleur van de speakertjes en dan de aanknop indrukken en het moet werken....?)

- aanvulling : de bronselectknop van je TV moet gewoon op TV staan. Die dus NIET op BR speler zetten !!!

Laatst bewerkt:
Alles gedaan wat in je beschrijving staat , maar geen geluid.
Doe ik wat verkeerds?.

Lijk mij niet. Mogelijk de aansluiting van álle kabels op de BR even controleren? Werkt Samsung nog steeds met kleurtjes? En de HDMI out en in even checken? Als je zeker weet dat de kabels goed zijn aangesloten dan zou je bijna denken dat er iets kapot is. Heb je de TV geluidsconfiguratie via het menu ook evern bekeken of daar soms gekke dingen instaan? Bijv. dat het geluid via de TV speakers moet lopen i.p.v. een externe bron? Last but not least: weet je ook echt zeker de optische kabel goed is aangesloten, m.a.w goed aangedrukt?

Het geluid van de tv moet via de de boxen van de homecinemaset lopen,dan moet in het menu van de tv bij geluid toch op externe speackers staan.
Of begrijpen wij elkaar verkeerd.

Nee correct, da's idd. wat ik bedoelde toen ik vroeg of je dat wel goed had staan. Er zijn echter zoveel kleinere dingetjes die je met al die mooie apparaten fout kunt hebben staan, dat het eigenlijk ondoenlijk is om zonder achter / voor je systeem te zitten, alles te kunnen overzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan