Geluid sis 7012

Status
Niet open voor verdere reacties.

amirh

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Ik heb onlangs mijn pc opnieuw geinstalleerd, en ik heb alweer geen geluid meer.
Dit is me vaker overkomen, en elke keer had ik de geluid gemaakt maar ik ben vergeten hoe.

Wat ik nog wel weet is dat ik of ac 97 had gebruikt of sis 7012.
Maar bij beide krijg ik een foutmelding, bij ac 97 crasht mijn pc en start die vanzelf opnieuw. En bij het proberen van sis 7012 krijg ik deze foutmelding: '-536870397'

Het is een packard bell pc, en ik kan de drivers niet via packardbell.com vinden.
Ik heb gehoord dat de oude drivers verwijderd zijn, dus ik weet echt niet hoe ik hieraan moet komen

Wat kan ik doen ?

Laatst bewerkt:
Kijk eens op deze link en kijk zelf o.b.v. aanschafjaar + type in welke submap je moet zijn voor je drivers etc.
De drivers op bovengenoemde link zijn inderdaad niet via de website van packardbell te downloaden, omdat daar alleen drivers te vinden zijn van pc's/laptops die nog in de garantie zijn. Voor alles buiten de garantie is de ftp-site.

Succes,

Tijs.

ik kan hem daar niet op vinden.
Dit is een foto van de pc:
20657015.JPG

Met een foto kan ik niet veel, want daar kan ik het type niet uithalen.
Vermeld dus minstens of het een iMax, een iMedia, een iPower, een iPro, een iStart of iTwin of een iXtreme type computer is.

Verder het volgende doen, om o.a. de juiste driver te kunnen bepalen:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc -> dubbelklik op het audio-apparaat dat nu geen driver heeft (dus een geel vraagteken heeft), ga naar tabblad Details en vermeld ons de volledige PCI\VEN_xxxx&DEV_xxxx aanduiding die daar staat.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is volgens mij een oude imedia.
PCI\VEN_1039&DEV_7012&SUBSYS_200B1631&REV_A0\3&61AAA01&0&17

en telkens als me pc opnieuw word gestart krijg ik de wizard van nieuwe hardware.
Het gaat over een Realtek AC 97, maar telkens 'crasht' mijn pc bij het installeren van de software.

Laatst bewerkt:
De volgende drivers zouden beiden geschikt moeten zijn naar mijn inschatting (probeer eerst de bovenste):
deze
deze
[Natuurlijk niet beiden installeren: Als de ene niet werkt maar wel geïnstalleerd is, die dan eerst deïnstalleren voordat de andere geprobeerd wordt.]

Wellicht zou zelfs ook deze geschikt zijn, maar dat heb ik niet helemaal kunnen testen.

Succes,

Tijs.

Het wil maar niet lukken,
Dit is wat ik heb gedaan:
-Uitroepteken bij apparaatbeheer verwijderd
-driver gedownload/geiinstalleerd
-computer opnieuw gestart
maar ik heb geen geluid, en bij elk installatie krijg ik wizard nieuwe hardware van realtek 97, en dit kan ik niet installeren want dan 'crasht' de pc.

Nog een ander alternatief: deze
Let op: De website van Asus is behoorlijk (over-)belast, dus het kan makkelijk een half uur duren om het te downloaden.

Helemaal uitpakken in een submap, en dan via apparaatbeheer de driver installeren die staat in de submap onder de map waar je alles had uitgepakt:
SMAXWDM\W2K_XP
Gebruik dus géén install.exe o.i.d., installeer de driver 'handmatig' via het rechtsklikken op je audio-apparaat in Apparaatbeheer en dan kiezen voor "Driver installeren" (danwel "Stuurprogramma bijwerken") en dan in het proces aangeven dat je zélf wilt kiezen en daarna aangeven dat (ook) in die hierboven aangegeven submap gekeken moet worden.

Hopelijk komt het dan goed. Crashende computers zijn mij helaas niet onbekend bij het installeren van audio-drivers van Realtek/ALC voor de oudere audio-chips: Het is uiterst goedkoop spul...

Nog een andere driver die je kunt proberen: deze. Download (na akkoord gegeven) de versie:
Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP/2003(32/64 bits) for Driver only. For Windows 98 SE, DirectX(R)8 is required to enable advanced features. (ZIP file)
Zodra uitgepakt kun je dan (via Apparaatbeheer) de driver installeren in de (uitgepakte) submap WDM_A406\WDM

Succes,

Tijs.

Laat ik het zo zeggen: Ik heb zelf ook zo'n goedkoop AC 97 ding van Realtek, en met de drivers die ik je gegeven heb heb ik het zelf kunnen fixen (mijn PCI\VEN_xxxx codering is wel anders dan bij jou, maar jouw apparaat staan er ook tussen).

'Service unavailable' zou kunnen betekenen dat er mogelijk wat anders aan de hand is op je computer. Kijk eens in de Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) in het logboek Systeem of je daar duidelijkheid krijgt welke service we het hier over hebben. Kijk naar de Fouten en de Waarschuwingen.

Heb je trouwens ondertussen al Service Pack 3 geïnstalleerd in XP? download-link

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkele service pack geïnstalleerd.
kan dit het probleem zijn ?

Dat zóu kunnen.

Met een beetje mazzel zitten daar (ook) drivers in voor je audio, maar minstens (bijv.) een nieuwere Windows Installer. Het kan zijn dat de crashes bij de driver-installatie liggen aan een verouderde Windows Installer.

Ik zou zeker het laatste Service Pack gaan installeren.

Tijs.

Het is gelukt!
Ik weet niet hoe ik het eigenlijk precies heb gedaan.
maar ik heb uit wanhoop weer: 7018_119 geprobeerd te installeren, en ik weet niet hoe maar het is gelukt

Heel erg bedankt dnties! :thumb:

Graag even die link vermelden die je gebruikt hebt voor die driver, dan hebben anderen er ook wat aan.

Fijn dat het gelukt is. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan