geluid speelt niet 5.1 af

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffethomas

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
hallo

ik heb een usb 7.1 soundbox gekocht voor mijn laptop om geluid 5.1 af te kunnen spelen.
nu speelt hij echt met helemaal niks het geluid 5.1 af, het komt alleen uit de twee voorste speakers.
als ik het via het programma voor de instellingen van de usb soundbox de speakers test dan komt het geluid wel uit die speakers en alles staat zo ingesteld dat hij het gewoon 5.1 moet afspelen.

hoe kan ik er voor zorgen dat mijn computer alles gewoon 5.1 afspeelt?

B.V.D.

mijn specs voor als het nodig is

Moederbord : ASUSTeK Computer Inc. K53SV
Chipset : Intel HM65
Processor : Intel Core i7 2630QM @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 8192MB (2 x 4096 DDR3-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) HD Graphics 3000
Harde Schijf : Seagate ST9500325AS (500GB)
CD-Rom Station : MAT****A DVD-RAM UJ8A0ASW
CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device
Monitor Type : Acer Acer G245HQ - 23 inches
Monitor Type : LG Display - 15 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications AR9285 Wireless Network Adapter (PCIe)
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.8 AAN 7.9

Belangrijk om in acht te nemen is het feit dat als de bronmedia 2.0 is zal die nooit als 5.1/7.1 worden afgespeeld.

Heb tevens je vraag verplaatst naar de sectie geluidskaarten. Denk dat deze daar beter tot z'n recht komt.

maar er moet toch wel een manier zijn om uit al me speakers geluid te laten komen? ook al is het geen surrounssound

Hallo maffethomas,

Nou zeker toch wel 2 manieren, 6 keer mono, of 3 keer stereo.:d
Maar ja als je luidspreker setup van de geluidskaart op 2.0 stereo staat dan downmix hij alles naar 2 kanaals stereo al is de bron een 5.1 of 7.1 kanaals.
Controleer eerst even of je luidsprekers instellingen goed staan, ik neem aan dat je 5.1 luidspreker opstelling heb dus dat moet op 5.1 luidspreker setup staan.
Ik heb zo'n usb soundbox niet en heb geen idee hoe dat in de windows audio setup staat maar als de output device b.v op luidspreker staat dan moet je ook daar even bij de config het op 5.1 zetten.
En bij media players waar je de audio/luidsprekers kunt instellen zullen dan naar een 5.1 setup moeten of eventueel naar een spdif voor een digitale setup.
Anders kan dan een media player b.v een 5.1 dolby digital stream downmixen naar een 2.0 pcm stream.

Omdat er video's met suround werden geript en gedownload en ook audio bestanden werden gedownload is er een open sourcre project gestart om die bestanden ook goed als suround af te kunnen spelen en wat nu dolby labs is.
En dat is dus de ac3 waarmee je dan ook eventueel de audio kan upmixen naar 5.1 suround maar omdat je het ook over battlefield-3 heb wat dus een dolby digital suround heeft kan meschien de ac3 decoder/filter je wel eens van pas komen.

Succes, anders moet je iets meer nauwkeuriger vertellen wat je gedaan heb en hoe het zit op je laptop want ik kan het zo niet zien wat je fout gedaan zou hebben of hoe iets verbetert en getweakt kan worden.

als ik bij configuratiescherm geluid selecteer kan ik kiezen tussen luidsprekers en digitale uitvoer. dan selecteer ik digitale uitvoer en als ik dan bij geavanceerde eigenschappen kijk staat er zover ik kan vinden dat het 2 kanaals afgespeeld word en dat is niet te veranderen, verder staan de instellingen van de usb soundbox op 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan