Geluid speelt te snel af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie52

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Nadat ik een virus op mijn pc heb gehad en alles verwijderd moest worden:mad:, heb ik een nieuwe versie van XP moeten aanschaffen en alle software weer opnieuw moeten installeren.:evil:
Nu heb ik de volgende muziek software op mijn pc: Nero8, Flash player, Real Player, I-Tunes, Windows MediaPlayer 11 en Quick Time. Helaas is op geen van al deze programma's op een juiste manier naar muziek te luisteren, alles speelt te snel af.
Het lijkt wel een Donald Duck stemmetje. Heb WMP en Real Player al opnieuw geinstalleerd, maar helpt ook niet. Ook alle stuurprogramma's geupdated, maar die zijn allemaal in orde.:thumb:
Wat kan ik nu nog doen om dit euvel te verhelpen? Het is niet alleen muziek van cd's, maar ook geluid van e-mails, internet, etc., dat te snel afspeelt - het ligt dus niet aan de dvd-speler. Help me alstublieft!!!:shocked:
Vast bedankt... Groetjes, Sophie52.:confused:

Hoe weet je zeker dat het virus weg is?

Als je dat zeker weet, kun je een paardenmiddel gebruiken om de boel te (proberen te) herstellen.

Feit is dat je dit euvel bij verschillende applicaties tegenkomt en niet alleen bij bijv. de WMP. Dat is tegelijkertijd goed- en slecht nieuws. Het paardenmiddel dat je kunt gebruiken is de volgende:

ga naar apparaatbeheer en klik op het +je voor de gekluidsinstellingen. Déinstalleer (installatie ongedaan maken) élk daar staand apparaat en als Windows tussentijds zegt dat de pc opnieuw gestart moet worden, dan dit niet toestaan. Pas opnieuw opstarten als álle hardware is verwijderd. Met een beetje geluk worden alle apparaten door Windows weer gedetecteerd zonder dat je een CD / DVD nodig hebt. Met een beetje pech heb je de installatie-CD van een stuk hardware (of de Windows CD) nodig.

Als het virus idd. weg was toen je met het bovenstaande begon, dan zou na deze handelingen het e.e.a. weer in orde moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Hoe weet je zeker dat het virus weg is?

Als je dat zeker weet, kun je een paardenmiddel gebruiken om de boel te (proberen te) herstellen.

Feit is dat je dit euvel bij verschillende applicaties tegenkomt en niet alleen bij bijv. de WMP. Dat is tegelijkertijd goed- en slecht nieuws. Het paardenmiddel dat je kunt gebruiken is de volgende:

ga naar apparaatbeheer en klik op het +je voor de gekluidsinstellingen. Déinstalleer (installatie ongedaan maken) élk daar staand apparaat en als Windows tussentijds zegt dat de pc opnieuw gestart moet worden, dan dit niet toestaan. Pas opnieuw opstarten als álle hardware is verwijderd. Met een beetje gleuk worden alle apparaten door Windows weer gedetecteerd zonder dat je een CD / DVD nodig hebt. Met een beetje pech heb je de installatie-CD van een stuk hardware (of de Windows CD) nodig.

Als het virus idd. weg was toen je met het bovenstaande begon, dan zou na deze handelingen het e.e.a. weer in orde moeten zijn.

hoe haal ik die apparaten weg?

Ik weet zeker dat het weg is, omdat de schijf totaal geformatteerd is. Dus dat zal het probleem niet zijn, denk ik. Er is een tweede harde schijf bijgeplaatst, waarop mijn bestanden en nieuwe backups nu staan, dat zal hoop ik voldoende zijn.
Ik zal dus dit paardenmiddel proberen, maar mijn vraag is nu hoe ik deze apparaten moeten de-installeren. Deze optie zit namelijk niet in de balk van apparaatbeheer. Graag nog even een instructie hierover, vast bedankt.
Groetjes, Sophie.

Door op een apparaat te gaan staan en een rechtse muisklik te geven.

Lukt niet

Sorry, maar dat geeft de pc niet aan. Ik zie dan alleen stuurprogramma bijwerken, zoeken naar gewijzigde apparaten en eigenschappen...
Ik kan de optie de-installeren of verwijderen niet vinden, alleen bij eigenschappen zit die optie wel, maar dan moet je stuk voor stuk alle afzonderlijke bestanden verwijderen. Is dat dan de bedoeling?
Dank je. Groetjes, Sophie.

Tja, ik weet niet wat jij aanklikt, maar...................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 104
Er zitten een paar dingen bij, die wel verwijderd kunnen worden, maar de optie audiocodecs heeft die mogelijkheid niet en legacy audiostuurprogramma en legacy videovastlegapparaten en mediabeheerapparaten en videocodes dus niet. Alleen realtek audio en de standaard spelpoort kan ik op die maniet de-installeren...

Het is gelukt!!!

Hoera!!! Ik heb de twee items die ik kon verwijderen ook inderdaad verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu speelt hij weer goed af!!! Hartstikke bedankt....

Groetjes,
Sophie.
:thumb::thumb::love::love:

Apparaatbeheer

Heyy jongens,

Ik heb precies dezelfde probleem als Sophie52 :confused:, gelukkig heeft zij het opgelost, maar kan een van jullie me vertellen hoe ik bij apparaatbeheer kom:o?? Laat maar kheb het al, trouwens Pasja bedankt!!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan