Geluid stoort (K-Lite codec pack/classic media player op windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

Sinds zondag, heb ik Windows 7 op mijn pc gezet. Daarvoor keek ik altijd een serie in Windows Media Player Classic op Windows XP.

(Overbodige informatie: Ik heb Windows XP niet meer omdat deze heel vaak raar deed bij mij, zoals bepaalde dingen bij het opstarten niet laden, terwijl Windows 7 perfect is, laad alle drivers automatisch, na herinstalleren etc.)

Deze Media player zat bij een K-Lite Codec pack die ik (sinds Windows XP dus al) op een usb had gezet. Ik heb al die bestanden weer geïnstalleerd, alleen als ik nu diezelfde serie afspeel, blijft het beeld soms hangen, maar dit komt heel weinig voor, maar het geluid blijft wel continu, soms 5 seconde hangen, om de zoveel seconden.

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen. Misschien heb ik iets fout gedaan of misschien kan mijn computer dit niet aan met Windows 7(, omdat het eigenlijk gebouwd is voor Windows XP (het is een oude 2006 pc), maar wordt toch weer binnenkort met interne geheugen versterkt, wat ik van mijn maat straks krijg).

Dit zou erg fijn zijn,
Alvast bedankt, Barry

Laatst bewerkt:
Hoi,
download WindowsUpgradeAdvisor om te kijken wat er aan je pc ontbreekt e/o ge-upgrade moet worden.
Zelf denk ik dat WMP Classic niet geschikt is i.c.m. Win 7.

Laatst bewerkt:
Hallo Barry,

Windows Media Player Classic.

Daar zit iets van een verhaaltje achter, je had ooit eens een Windows Media Player 6.4 en dat was een ligte player waar je fijn mee kon werken, en versie's die je daarna in Windows kreeg zijn op minst log en irritant.
Daarmee was ik natuurlijk niet alleen en iemand kwam op het idee om op die versie verder te gaan en noemde het Media Player Classic.
Ook wel bekent van de matroska splitter (Gabest).
Vandaar dat ik je even deze website van Matroska wil laten zien.
Gabest is er mee gestopt maar andere hebben het overgenomen.
Dit de link voor Media Player Classic.

En dit is de link voor een verdere uitbreiding van die player, Media Player Classic - Home Cinema

Media Player Classic - Home Cinema is helemaal bijgewerkt met eigen codecs en filters en kan zo goed als alles afspelen meschien is die versie iets voor je.

Groeten Ragdoll

Ik zal het eens proberen, vanmiddag, wanneer ik meer tijd heb. Erg bedankt voor je antwoord. Als het werkt, zal ik het hier posten. :)

Het alleen downloaden van Windows Media Player Classic - Home Cinema heeft niet geholpen. Ik zal de oplossing van bericht van Mik Zjegger uitproberen.

Daarnaast gebruik je de codec die je destijds voor xp had geinstallerd.
Weet nu wel bijna zeker dat je niet de laatste versie codecs hebt gebruikt.

Ik heb het voorstel van Mik Zjegger geprobeerd, maar deze programma, gaf geen informatie over media spelers.

Daarnaast gebruik je de codec die je destijds voor xp had geinstallerd.
Weet nu wel bijna zeker dat je niet de laatste versie codecs hebt gebruikt.

Heb je dan ook nog een bepaalde soort download codecs voor elke besturings systeem? Ik weet alleen dat ik de K-Lite Codec pack een keer aangeraden kreeg van iemand (een vriend of een forum, kan het me niet zo goed meer herinneren).

Als iemand mij kan vertellen hoe ik MKV bestanden, zonder storing in het geluid, kan afspelen, zou ik dat erg waarderen.

Oké Barry,

Zou ik dat erg waarderen, moet dan wel belangrijk voor je zijn.
Want kijk het antwoord heb je al alleen kun je dat op het moment nog niet zien.
Dat is dus uiteigenlijk deze regel "Media Player Classic - Home Cinema is helemaal bijgewerkt met eigen codecs en filters en kan zo goed als alles afspelen."
Met dat MKV de afkorting is voor MatrosKa Video ,tja :shocked::)

Ik ga je nu op dit forum dus heel iets anders aanraden en dat is, installeer nooit geen enkele codec pack !!

Kan je dat wel gaan uitleggen maar dat zal je om eerlijk te zijn niet helpen.
Je moet voor je zelf even de keuze maken of je dat aanneem.
Net zoals dat het echt goed verwijderen van een complete codec pack de regelmaat heeft dat het betekent formateren.
Wat ook een keer zal moeten gebeuren als je een codec pack er op laat zitten.

Kan wel even screenschotje geven als voorbeeld wat bedoel met die eigen interne decoders en filters.

screenhunter02dec131752.jpg

Helemaal linksboven zie je dat het gaat om het bestand Dire.Straits.Alchemy.Live.(1983).mkv
Bij filters laat hij zien wat tijdens het afspelen wordt gebruikt dat dus voor de audio een DTS decoder en voor de video de MPC video decoder een eigen media player clasic video decoder dus.
Links onder in de hoek zie je Playing [DXVA] staan wat wil zeggen dat die MPC video decoder in staat is en dat dus nu ook doet om het via de hardware te versnellen door gebruik te maken van de GPU omdat die meer tegelijk kan verweken dan een CPU.

Je ziet dat de player het echt wel kan en dat nog goed ook.
Dat zal hij ook voor jou kunnen.
Maar wat je ook doet het advies is blijf van een codec pack af.

Succes gewenst.

Ik vraag me dan af waarom je deze stelling geeft, als antwoord. Denk je toevallig dat mijn computer deze informatie niet kan verwerken, dat er teveel CPU wordt gebruikt? Ik heb gelezen over wat je zei, dat dit me niet misschien zal helpen. Dit zal zeker wel het geval zijn, want ik wil graag weten, wat ik nodig heb om toch MKV bestanden af te spelen (ik weet wel wat MKV bestanden zijn =P). Als ik een betere computer nodig heb, om dit toch voor elkaar te krijgen of misschien een interne geheugen/een bepaalde hardware al genoeg zou zijn, vind ik het toch belangrijk om te weten. Ik maak niet zomaar een topic over een probleem, om het vervolgens op te geven. Ik wil een oplossing horen. Als het te moeilijk zou zijn, om dit dan toch aan "een-simpel-figuur-als-ik" uit te leggen, mag je dit gerust zeggen. Dan heb ik geen andere keuze, dan inderdaad doen, wat jij het beste vindt, dat ik moet doen.

Bedankt, Barry

Hoi Barry,

Nee je zit met gedachte wat in de verkeerde richting, maar dat geeft niks hoor.
Weet je wat een simpel figuur is, dat is iemand die tegen je gaat zeggen van gooi er maar hele flinke zooi codecs programma's op je computer, en gewoon maar er op gokken dat er 1 toevallig werkt.
Dat gaat heel makelijk door gewoon een naam van een bestand op te noemen waar ze die al van te voren in hebben gedaan, dan lijkt het net of het maar om 1 compleet programma gaat en valt het niet op dat ze er zelf er helemaal van begrijpen, en kunnen ze gewoon lekker net zo doen of dat ze heel goed zijn waar zelf nog in gaan geloven ook.

Dus wat willen die codec packs nou gaan berijken.
Ze verzamelen een hele boel van die bekende programma's zoals directschow filters zoals ffdshow enz en nog veel van die codecs programma's enz enz.
Zodat ze genoeg van die programma's hebben om daarmee alle bekende media bestanden er minstens 1 mee te kunnen voorzien.
Maar in Windows bijvoorbeeld heb je de Windows Media Player en Microsoft zorgt er voor dat die Windows Media Player ook alle nodige codecs beschikbaar heeft die weer van Microsoft zelf zijn en ook weer bijgewerkt en ook wel eens vervangen door een ander, bijvoorbeeld Video Mixing Redender 9 (VMR9) die door XP word gebruikt en in Win7 is dat Enhanced Video Redender (EVR) geworden,
Maar er zijn ook programma's buiten Windows 7 die alleen met VMR9 kunnen werken en in Windows 7 heeft ze dan ook alle 2 en nog veel meer van dat soort programma's die Windows 7 zelf niet meer gebruikt.
Windows moet dus zelf kunnen beslissen en kunnen kiezen tussen de codecs en dat soort programma's.
Daar is zoiets als een vorm van soort kunsmatige inteligentie voor bedacht waar het merrit systeem bij hoort en daar gaat om de prioriteit.
Ze kopelen dus aan een codec een reeks van getallen en hoe hoger dat getal is hoe de prioriteit van een codec.
De codec met het hoogste getal heeft dus ook de hoogte prioriteit en zal het meest gebruikt worden door media programma's en voor media bestanden.
Zo kan een media programma zoals bijvoorbeeld een media player er dan voor kiezen dat als het met een bepaald media bestand met een codec die bovenaan staat niet lukt het met een codec die daar net onder staat het gaan proberen en als dat dan wel lukt voor die te kiezen.
In Windows 7 staat bijvoorbeeld EVR op 80 wat gemiddeld is en VMR9 op 0 wat het laagste is en door geen enkele programma zal gebruikt.
Toch wel leuk van die Windows.

En een codec pack veranderd daar niks aan.
Maar hebben zelf al als standaard de merrit (dat getal dus) zo hoog staan dat het boven alle andere codecs en filters komt te staan en geven zichzelf daarmee de aller hoogste prioriteit.
Waardoor alle media programma's en bestanden altijd voor die van de codec pack zal kiezen waardoor het net lijkt dat een codec pack goed werkt.
Dat betekend dus ook dat media programma's iedere keer weer voor de verkeerde en slecht werkende codecs en directschow filters van codec pack blijf kiezen.
En gebruik die woorden in meervoud omdat je bijvoorbeeld 2 van codecs en/of filters die daardoor alle 2 worden geladen en met elkaar daar door zo in conflict met elkaar komen en elkaar gaan tegen werken absoluut niet gaan uitsluiten.

Ach ja maar dat is natuurlijk allemaal wel duidelijk.;)

Maar toch veranderd er daarmee verder helemaal niks aan wat ik je voorstel om het zo wat de beste manier is op te lossen.
Windows 7 staat er pas van een zondag voor het eerst op je computer en je heb niks te verliezen om gewoon dan maar domweg te gaan formateren.
Of wil je liever een paar maanden er mee wachten en aan blijven modderen en je gaan ergeren omdat in die tijd steeds meer op je computer staat of op je computer gedaan heb wat niet kwijt raken.

Nevertheless, was het je natuurlijk wel duidelijk dat ik zelf geen codec pack gebruik en zag in dat schreenshot dat ik minstent 3 players er op heb staan en je nu nog ook met weer opbouwen van het systeen en met media player gebeueren.;)

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan