Geplaatst door chiel1974
ik zet nog even precies het aansluitschema hier neer:
coaxkabel naar video --> met splitter naar twee tv's
vanuit video scart naar tv-1 maar een (scart)verloopstuk ertussen om geluid van tv en video naar versterker te krijgen.
en daarnaast heb ik nog een dvd-speler aangesloten en die met tulp stekker op versterker aangesloten.
en nu heb ik dus het probleem met geluid van video en tv doorelkaar.
zou het kunnen dat mijn verloopstuk opeens stuk is ?
Erg prcies is dit niet...
Je hebt een scart kabel van de video naar de TV maar met een 'verloopstuk' dat het geluid van zowel de video als TV naar de versterker gaat... hier kan ik niets bij voorstellen. De scart aansluing op een Tv is normaal gesproken een ingang, geen uitgang om geluid van af te tappen. En als je video aan zet krijg je volgens mij ook het geluid van de video te horen en niet van de TV.
En hoe is die DVD speler aangesloten, toch niet alleen met een tulp stekker (welke kleur(en)) op de versterker?
Zit er op je TV een audio uitgang?
Volgens mij zou een logisch aansluit volgorde zijn.
DVD met een scart naar de video waar ook de coax in gaat.
Vervolgens de coax naar de twee tv's + een scart naar één van de TV's.
Als je TV twee scart aansluingen geeft dan de DVD direct op de tweede scart, dan kun je echter geen DVD-> Video opname maken (via kanal AV1 op de video).
Geluid, tja, dat hangt af van je mogelijkheden.
Er zijn video's met een audi uitgang, of de TV heeft een audio uitgang, eventueel kan je het geluid via een scart splitter en een Scart2tulp (geel,rood,wit) overgang aftappen, zo krijg je echter niet het geluid van de TV naar je versterker. Volgens mij gaat dat alleen maar als de TV een audio uitgang heeft.
Of je gebruikt je koptelefoon aansluiting van de TV naar de versterker.