Geluid TV Samsung UE55D6200 via Home Cinema Targa DVH5100-x en Humax IHdr 5050 c

Status
Niet open voor verdere reacties.

HankNooter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2012
Ik heb een optical kabel aangesloten van de Targa Home Cinema naar de Humax PVR, de TV via HMDI op de Humax en de Home Cimea set gaat zoadr ik hem aanzet op de TV spelen en ik hoor het geluid. Hoe kan ik nu het geluid van de TV via de home cinema laten lopen. Op de TV kan ik de luidspreker op extern zetten, maar dan hoor ik nog niets, hoe moet ik de home cinema set instellen? Bij voorbaat dank voor de moeite.:thumb:

Wacht even, 2 dingen: 1. hoe heb je je hc-set aangesloten; 2. op wat voor stand staat je hc-set?

Geluid TV Samsung UE55D6200 via Home Cinema Targa DVH5100-x en Humax IHdr 5050 c

de HC via optical naar de Humax, en via scart naar TV. DE HC doet het verder goed, als ik hem aanzet gaat het beeld automatisch naar de HC en beeld en geluid doen het. In welke stand? Ik heb aux geprobeerd en vcr en cd/dvd Dus eerst TV aanzetten en daar externe luidspreker aanzetten? en dan HC maar dan krijg ik de Hc te zien en geen geluid.

Je wilt geluid van je tv op je HC? Dan moet je TV sound selecteren op je HC, en gewoon tv kijken... Anders een andere scart aansluiting proberen.

Is je tv vrij nieuw? Anders heeft je tv waarschijnlijk geen twee-wegs hdmi aansluiting. Je kan dit oplossen met een optische kabel, zoals je aangaf. Alleen moet je je HC dan instellen op AUX/OPTICAL IN o.i.d. Bij je televisie zal je dan wrs. ook een instelling moeten maken in je menu. Dat moet je wrs. doen bij "aansluitingen" o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan