Geluid uit alleen linkerbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herr Wijnen

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Geachte leden,

Nu ongeveer sinds ik mijn computer heb, dat is zo'n anderhalf jaar geleden, heb ik nog altijd een probleem met mijn geluid.
Bij mijn nieuwe scherm, zo'n maandje geleden gekocht, kreeg ik weer hetzelfde probleem als bij mijn oude scherm, dat terwijl ik een nieuwe kabel erbij kreeg, en een nieuw scherm.
Dus het ligt sowieso niet aan het scherm ook niet aan mijn 5.1 surround system, die als ik die via de computer aansluit en alles instel op 5.1 geluid komt er ook zelfs bij mijn homecinema system er alleen geluid uit de linker front speaker.

Ik heb een P5Q PRO moederbord, en realtek HD audio driver.

Wat het meest rare is, als ik met de kabels via de hoofdtelefoon op de voorkant van de pc, het scherm, mijn homecinema system of wat dan ook aansluit, dan komt er wel uit alle boxen geluid.

Nu heb ik al heel veel dingen geprobeerd, dus ik zal een aantal punten opnoemen waar het niet aan ligt:

Balans staat prima ingesteld
instellingen voor geluid (dus boxen in het beeldscherm bij geluid en audio apparaten)
En een aantal vrienden van mij hebben ook al het een en ander geprobeerd.

Ik wou eigenlijk realtek eraf gooien en opnieuw installeren maar dat kan blijkbaar niet,
tenzij ik volgens mij windows opnieuw installeer maar daar wil ik niet aan beginnen.

Hebben jullie nog ideeen?

Als je de realtek driver download van de fabriokant moederbord website, dan zal hij volgens mij tijdens het installeren de oude versie er eerst af gooien

Tijmen

Als je de realtek driver download van de fabriokant moederbord website, dan zal hij volgens mij tijdens het installeren de oude versie er eerst af gooien

Tijmen

Hij kon blijkbaar inderdaad gewoon installeren maar ik kreeg geen vraag of ik de
andere bestanden wou vervangen. Installatie heb ik net voltooid, opnieuw opgestart
maar het probleem is er nog steeds.

hoeveel stekkers heb je in de computer zitten voor je 5.1 installatie?

Misschien is je poort aan de achterkant niet lekker.

Je kan bij realtek van de laatste jaren zelf toewijzen wat je op welke poort zet. Probeer eens een andere poort (bruin ipv groen) of iets dergelijks

oke, dat heb ik ook wel eens eerder geprobeerd, nu weer maar dan krijg je tijdens het spelen van games, en draaien van muziek hele rare effecten.

Als ik hem dus nu in de oranje/bruin doe, dan geeft de nieuwste versie van realtek (net weer geinstalleerd) het volgende aan:

Bruin/Oranje = Center + Subwoofer.

Als ik geluid ga testen dan:
Center = Linkerbox (doet het)
Subwoofer = Rechterbox (doet het nu ook)

Maar dan komt er niet het geluid uit wat er uit zou moeten komen.
Ik snap gewoon niet dat de front Left and Right het niet doen!

Ga naar start -> alle programmas -> bureau accesoires -> entertaiment -> volumeregeling
let er goed op dat het bovenste gedeelte in het midden staat, niet links en (als je boksen omgedraait staan) niet naar rechts.
in het midden dus ;)

Nope, dat had ik al geprobeerd ;)
Maar toch bedankt.

Ik denk dat het aan mijn onboard geluidskaart ligt, van mijn moederbord.

Dacht ik al, maar niet geschoten is altijd mis:p
Ik kan alleen maar simpele antwoorden geven :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan