Geluid uit boxen laptop werken niet, wel als

Status
Niet open voor verdere reacties.

mar020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2010
Hey hallo, zou supertof zijn als iemand me kan helpen! Sinds een paar dagen doet het geluid van mn laptop (ouwe Acer travelmate 290 met Win XP home) het ineens niet meer...

Wat ik heb gedaan; systeemherstel naar een dag daarvoor toen ie het nog wel deed; levert niets op, nieuwe drivers gedownload (realtek AC '97 audio) helpt ook niet. Verder staat dr ook niets op dempen etc en in bij geluiden&apparaten in t configuratiescherm heb k gekeken maar staat ook niets geks (denk ik).

Nu sloot ik mn laptop net aan op wat boxen en toen deed t geluid het ineens wel! Dus zal wel niet met mn geluidskaart van mn compu te maken hebben dacht ik toen.. maar die boxjes van mn laptop zullen toch niet ineens kapot zijn?

Vreeeeeeemd dit... alle hulp welkom!!

Hallo

Mits dit een oudere laptop betreft , en externe luidsprekertjes wel werken , is het zo goed als zeker , dat er stof tussen het schakelaartje zit in het chassisdeel die zit ingebouwd in de laptop.

Wat je kunt proberen:

Zuiver maken d.m.v. luchtdruk , een paar keer de externe luidsprekers in/uitpluggen in de hoop dat het stof er zo van tussen komt.

Uiteraard is de laptop tijdens deze handelingen volledig spanningsloos.

Peter

Hallo Peter, dank voor uw reactie. Het betreft ind een ouwe laptop (2003) Heb het een paar keer geprobeerd maar werkt helaas niet.. Zou het nog aan iets anders kunnen liggen? Of kan dit nog gerepareerd worden en heeft u misschien enig idee wat dat kost? Dank!

Hallo

Zou het nog aan iets anders kunnen liggen
volgens mij niet.

Je kunt uiteraard afwachten of iemand anders nog met een lumineus idee afkomt.

Of kan dit nog gerepareerd worden
uiteraard , maar of deze laptop nog de kosten waard is ...

misschien enig idee wat dat kost?
heb al gehoord dat men 150 € durft te vragen voor het vervangen van een voedingsconnetor.

Mits de laptop volledig dient te worden gedemonteerd , zal dit vermoedelijk ook wel zoiets worden.

Peter

OK dank! Was al langer tijd voor een nieuwe laptop dus denk dat dat er nu dan toch maar van moet komen. Dank voor het meedenken in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan