geluid uit boxjes beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

selfrespect

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Hallo beste mensen,

kheb sinds 2 maanden een nieuwe pc.
met het aansluiten gewoon me eigen boxjes op de pc aangesloten en deed het prima.

totdat ik een weekkie geleden mijn pc aandeed en ik erachter kwam dat me geluid ineens uit de boxjes van mijn beeldscherm komt.

gevolgen:
stukke minder gehoor
volume kan ook totaal niet hoog

met andere woorden zou ik graag willen weten hoe ik dit uitschakel en gewoon weer me eigen boxen op de pc kan gebruiken.

bvd.

self

Kijk even in configuratiescherm onder geluid,daar zal waarschijnlijk de boxen van het beeldscherm staan aangevinkt...........zie afbeelding

Bijlagen

• ScreenShot021.gif
    ScreenShot021.gif
    18,7 KB · Weergaven: 256
Dit plaatje is misschien iets duidelijker...

.

Bijlagen

• SpeakersMonitor.jpg
    SpeakersMonitor.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 217
kijk, dat was hem.

heel erg bedankt kerel,

klinkt toch velen beter nu dan die kleine beeldscherm boxjes.

self.

ben ik weer.

klein probleempje.

als ik multimedia files via windows mediaplayer enzo afspeel gaat het wel gewoon via me aangesloten boxen. Beeldscherm en boxen.

maar files vanaf site, youtube e.d. komt het geluid alleen uit me beeldscherm boxjes (niet optimaal dus).
iemand enig idee wat dit kan zijn?

thanks alvast
self

Ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Eerst met de installatie van m'n nieuwe pc, geen geluid uit de beeldschermboxjes, vond ik ook niet erg, had tenslotte goede boxjes, die het prima doen.
Nu had ik de steker van de boxjes eruit gehaald voor het tijdelijk aansluiten van een internettelefoon. Promt deden mijn beeldschermboxjes het.
Stekker er weer uit gehaald... boxjes weer aangesloten, maar nu komt muziek alleen maar uit de beeldschermboxjes, dit geluid is veel te zacht.
Als ik in het scherm kom, wat hierboven in een antwoord is aangegeven, kan ik op elke optie drukken, maar geen één werkt.
Heeft iemand meer tips?

Werkwijze RealTek

Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik begreep niet helemaal hoe die Real Tek werkte. Hier de info voor anderen:

Als je een stekker in je pc hebt gestoken, dan wordt het icoontje wit in het real tek scherm. Bij het groene rondje, waar de stekker in zit van je losstaande boxen, heb ik hem op de lijnuitgang optie staan, boxjes geven muziek weer.
De stekker van het beeldscherm (waar ook boxjes inzitten) zit in het grijze stekker rondje. Deze heb ik nu op optie lijningang staan, de beeldschermboxjes zijn nu uitgeschakeld. Ik heb dan alleen muziek en pc geluidjes op mijn goede, losstaande boxen.
Al zet ik deze optie op lijnuitgang, dan weergeven de beeldschermboxjes ook het geluid weer.
Desgewenst kan ik dus ook alleen geluid van de beeldschermboxjes krijgen d.m.v. bij het groene rondje, de optie lijningang te kiezen.

Oftewel lijningang betekent uitschakelen, lijnuitgang inschakelen.

ik heb geen boxen maar wel beeldscherm boxen,
maar ze doen het niet?
:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan