geluid uit een plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Hallo

In een bepaald spel kun je heel vaak van links naar rechts bewegen met de muis en de muziek beweegt dan mee. Hoe dichter je dus bij het gedeelte komt waar de muziek komt des te luider wordt de muziek. (zo hard dat je speakers staan)

Nu is me vraag kan ik dat ook op me website maken dat ze van de speaker links speakers.jpg geluid horen en dan naar rechts gaan op me site de muziek naar de rechtse speakers.jpg speaker gaat?

Als dit allemaal niet mogelijk is, kunnen dan de speaker plaatjes muziek vertonen? (dat het geluid uit de speakers komt dus)

graag bedankt.

Laatst bewerkt:
Heb je al iets wat de muziek afspeelt? En zo ja, heb je relevante code?

Je bent hierbij gebonden aan standaarden en browsers. Wat je wil kan (theoretisch in ieder geval) met chrome en firefox en latere IE

probeer bijvoorbeeld hier:

https://mdn.github.io/stereo-panner-node/

dat is de aansturing van het geluid. positie op je website is ook niet standaard volgens mij. mogelijk dat je "links" en "rechts" dus anders moet afvangen.

Het laaste deel van de vraag snap ik niet helemaal. Je kunt uiteraard geluid coördineren met de plaatjes, maar dat is iets wat je moet doen in dezelfde aansturing als die het geluid links en rechts bepaald

Je bent hierbij gebonden aan standaarden en browsers. Wat je wil kan (theoretisch in ieder geval) met chrome en firefox en latere IE

probeer bijvoorbeeld hier:

https://mdn.github.io/stereo-panner-node/

Ja maar daar staat: "when the slider is moved"
En dit betekend je dan zoals in het voorbeeld de muis zelf moet verplaatsen van links naar rechts d.w.v. een schuifbalkje. (ik bedoel dus zonder balkje, onzichtbaar)

Het laaste deel van de vraag snap ik niet helemaal. Je kunt uiteraard geluid coördineren met de plaatjes, maar dat is iets wat je moet doen in dezelfde aansturing als die het geluid links en rechts bepaald

Stel uit speaker "A" op je linker scherm Komt muziek uit. (dit hoor jij uit je linker speaker op je huiskamer box, of kop telefoon)
Dan ga jjij met de muis naar de rechterkant van het scherm op speaker "B" Jij hoort nu de linker speaker niet meer, en al het geluid komt uit de rechter speaker of rechter oorschelp van je kop telefoon.

Met de laatste vraag:
Als dit allemaal niet mogelijk is, kunnen dan de speaker plaatjes muziek vertonen? (dat het geluid uit de speakers komt dus)
bedoel ik: als het niet mogelijk is wat ik zoek. om van het plaatje zelf dus een speler maken? Dus het geluid komt van speaker "A" & "B"

Ik hoop iemand hier iets mee kan, en ik het duidelijk hebt om schreven?
alvast bedankt, voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan