geluid usb draaitafel komt niet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mirandda

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Berichten
224
ik probeer een usb draaitafel werkend te krijgen via de usbpoort, maar het apparaat wordt niet herkend. ook niet als ik lame_enc en usb-audio installeer wat ik via akai kreeg. in het bijgeleverde programma audacity slaat niets uit als je opneemt en er is ook geen geluid te horen. in de hardware staat niets met vraagtekens. de geluidskaart staat ook goed ingesteld. iemand misschien nog een idee?
ps. andere apparaten werken wel op die usbpoort(en), k heb ze allemaal geprobeerd al
 
Laatst bewerkt:
hey,

Ik neem aan draaitafel, mengpaneel dat het hetzelfde moet zijn.
de USB met je computer is slechts voor de verbinding.
Ik heb een mengpaneel niet met USB dus misschien niet vergelijkbaar.
Maar ik heb wel 2 stekkertjes nodig voor input van geluid en output van geluid die de computer ingaan...
Misschien dat je deze ook nog nodig bent?
 
sja.. het draait al via de in/out rood en wit tulpstekkertje in verloopstukje voor line in van de pc, maar hij zou via usb moeten kunnen, daarvoor is ie ook speciaal gekocht. de vorige ging naar een versterker en van de versterker naar de line in van de pc waardoor je geluid beter kunt regelen
 
Bij mij werkt het prima (Numarck draaitafel).
Mijn WinXP Eigenschappen voor Geluiden en Audioapparaten:
Afspelen en Opnemen = RealTek AC97 Audio (=geluidskaart).
Bij Volume staat géén vinkje voor Dempen (!).


Mijn Audacity instellingen zijn:
Audio I/O: afspelen= RealTek AC97 Audio (=geluidskaart).
Opnemen= Microsoft Geluidstoewijzing.
 
thnks voor de reactie, zo staat heb ik het bij mijn pa dus ook ingesteld, maar nada sound via usb ;-(
 
Hmm.
Enne, op het gevaar af dat ik een domme vraag stel: heb je ook op het rode knopje Opnemen gedrukt?
Ik doe: platenspeler starten, opnameknop aanklikken, als de plaat is afgelopen klik ik op Stoppen, en daarna kan de opname bewerkt worden (knippen, ruisfilteren, namen geven).
 
idd.. en het lijntje blijft lekker dood dan..

ook als je daarna op afspelen drukt ;-)

der komt gewoon geen input binnen

maar nrs die al op de pc staan zijn wel afspeelbaar ermee

bij akai weten ze het ook niet meer, die kwamen al met drivers aandraven die niet ter zake doend waren
 
Het klopte niet, wat ik eerst zei over de instellingen. Toen ik mijn spelert uit de kast haalde en hem aansloot, was een oorverdovende stilte het resultaat. Foute instellingen, dus.:evil:
Shoot, hoe was het ook alweer?
Gelukkig, de installatiedisk heeft een helpfile.

Voor het voorbereiden van de PC, ga naar Geluiden en Audio-apparaten, in het configuratiescherm. Instellingen, and I quote:
"3) Ensure your computer’s soundcard is shown in the ‘Volume’ tab.
4.) Click on the ‘Audio’ tab. Ensure your computer’s soundcard is listed as the default Sound Playback Device, and ‘USB Audio Codec’ is listed as your default Sound Recording Device.
5.) Click on the ‘Voice’ tab. Ensure your computer’s soundcard is listed as the default Sound Playback Device, and ‘USB Audio Codec’ is listed as your default Sound Recording Device.
6.)If active, press the [Apply] button and then press [OK]. If the [Apply] button is not active, simply press [OK]."

Nu schalt Jethro Tull's elpee Thick as a Brick door mijn kamer.:)
 
ik geloof dat ik ergens al geweest ben waar ik die usb audio codec had moeten vinden, alleen stond die niet in het rijtje ;-( maar k heb zoveel dingen geprobeerd dat ik zelf niet meer exact weet waar het nou zat :confused:

ik ga in t weekend ff bij hem langs en dan kijk ik het nog even na op de manier zoals je hierboven aangaf.

ik laat het daarna even weten of het werkt of niet
 
nou.. k herinnerde me het goed,
bij geluiden en audioapp. komt dat hele usb audio codec niet voor.
er staat alleen maar zijn geluidkaart in t schermpje

dus helaas, pindakaas, het blijft stil via usb daar
 
nou.. k herinnerde me het goed,
bij geluiden en audioapp. komt dat hele usb audio codec niet voor.
er staat alleen maar zijn geluidkaart in t schermpje

dus helaas, pindakaas, het blijft stil via usb daar

Heb pas ook een usb-platenspeler gekocht met het doel m'n lp's eens over te zetten op cd. Ook bij mij een oorverdovende stilte. Als ik op opnemen klik, geeft de golf een mooie geluids grafiek weer, maar nada noppes geluid, ook niet als ik het later afspeel. Heb het op verschillende pc's geprobeerd, geen verschil. Als ik hem op een versterker aansluit komt er wel geluid uit. 'K snapter niks van.

Wie geeft de verlossende oplossing voor dit probleem?

Groetjes,

Bert:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan