geluid vaag bij media center / nieuwe pc HELP!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Crazz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2005
goeieavond allemaal,
ik heb gister een nieuwe pc gekocht: de AH pc, http://www.ah.nl/multimed...p;trg=multimedia/index.pc

aangezien ik een fanatiek cs-er ben heb ik steam natuurlijk gelijk gedownload.. dus ik ging spelen maar nu was het geluid niet goed en erg zacht. ik zette volume met alles op de max en was nog steeds niet erg hard.
en het klinkt allemaal een btje scherp.. tikkende geluiden zijn opeens heel hoog. Ik gebruik gewoon een headset en op mijn oude pc deed/doet hij het nog steeds goed. Enfin ik heb een beetje met de equalizer van windows geprobeerd werd het wel iets met maar nog steeds niet goed.. iemand ideeën of oplossingen?
al vast bedankt!

welkom op het forum,

Heb je een losse geluidskaart of zit deze onboard ( moederbord )
Zit het stekkertje in de juiste plug.

Geluid: On-board ALC 655 CODEC [6 channel audio]
dit staat op de site.. ook met 5.1
bij configuratiescherm geeft ie realtek AC97 aan
en de stuurprogramma zijn geinstalleerd.
het was ook zo'n kant en klare pc.. dus ga er vanuit dat alle drivers zijn geinstalld..

Als je de headset gebruikt, stel je dan de instellingen ook in op stereo.
Hoe staan de instellingen bij geluiden&audio apparatuur
start > configuratiescherm > geluiden.

staat hier ook de 5.1 kaart vermeld, en heb je daar de instellingen al goed gezet.

thx maar ik had het prob al opgelost.. het lag aan counter-strike zelf.. stond A3X (ofzo) aangevinkt. Heb ik toen uitgezet en toen ging ie al een stuk beter. Nu heb ik een andere headset, een betere, en een btje met de equalizer gekloot en nu is het al stukke beter.
maar iniedergeval thx voor jullie hulp..
grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan