geluid valt uit -> scherm loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
hey mensen,

ik heb sinds gisteren een laptop, maar nu valt het geluid keer op keer na een poosje uit en met wat "geluk" loopt ie er nog bij vast ook. ik heb zojuist de nieuwste driver gedownload, maar ook dat mocht niet baten. ik snap er niets van!!
het is een realtek ac97 geluidskaart. laptop is de p.b. easynote H5605.

help alstublieft, anders moet ik morgen maar eens de dixons gaan opzoeken (ze leverden ook nog een laptop tas erbij waarin ie geeneens past.....:evil: )

alvast bedankt!

Bebetok.

http://forum.packardbell.com/nl/viewtopic.php?t=8059&highlight=realtek

deze gast heeft PRECIES hetzelfde probleem!! alleen met andere laptop.
er wordt daar antwoord gegeven met dat windows de geluidskaart misschien uitzet om energie te besparen, daar zat ik zelf ook over na te denken, maar waar vindt ik dat en hoe regel ik dat.
mocht het dit niet zijn, wat dan?? en wat raden jullie me aan? want die packerd bell service hoef ik geen aan te verspillen

Energie beheer

Ga naar start, configuratie scherm, ga naar systeem en dan naar tabblad hardware, daar kun je kiezen voor aparaatbeheer, als dan de geluidskaart hebt aangeklikt zul je zien dat je bij deze geen optie hebt om het energiebeheer te regelen, er is dus geen mogelijkheid om dit aparaat uit teschakelen om energie te besparen.
Hier zal het dus niet aan liggen.

Hoe oud is de laptop?
Eventuele garantie, als je die nog hebt zou ik niet zo snel maar gaan knoeien ook al zal het een kleinigheidje zijn.
grtjs jjw

Nogmaals

Nogmaals, uit ervaring weet ik dat de fabrikanten aardig moeilijk kunnen doen als het om garantie gaat.
Het zal miscien een hel simpel klein dingetje zijn maar ik raad toch aan om even terug te lopen.
Als ze ook maar ruiken dat je zelf hebt zitten knoeien dan is het vaak al afgelopen met de garanties.
Lees maar eens heel goed de garantie voorwaarden door.

Je mag ook gerust zeggen hoor in de winkel dat het waarschijnlijk niks is maar dat je een goede dure aanschaf hebt gedaan en verwacht dat alles goed werkt.

grtjs jjw

ja maar blijft toch raar. uitval na zon 5 minuten... soms doet het geluid het al helemaal niet bij opstarten.
ik heb het probleem elders ook gelezen, ook over een pb laptop, maar ook daar kwam er geen zinnig antwoord op de vraag...

Zeker vreemd

Vreemd is het zeker.
ik zou ook 123 geen reden kunnen bedenken, mischien is de audiokaart niet goed, mischien wordt hij wel beinvloed door je gsm (onzin natuurlijk) en zo kun je soms erg lang zoeken en het soms alleen maar erger maken.
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan