Geluid valt uit (via koptelefoon)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xSamantha

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Hallo,

Een paar weken geleden is er een nieuw moederbord in mijn laptop gezet en sindsdien heb ik wat problemen met het geluid via een koptelefoon/oordopjes. Ik heb al wat dingen erover opgezocht en ik vermoed dat hij niet genoeg contact kan maken, aangezien alleen de linkerkant het (soms) doet. Zonder koptelefoon doet het geluid het wel prima en de koptelefoon werkt ook zoals het hoort, dus daar ligt het niet aan.

Daarnet deed de linkerkant het weer eventjes en ik merkte dat het geluid steeds zachter werd en uiteindelijk helemaal weg was. Nou begin ik te twijfelen of het er dan wel aan kan liggen of dat pinnetje genoeg contact heeft, zelf zou ik dan verwachten dat het niet geleidelijk zou gaan, maar het geluid gewoon in één keer wegvalt.

Is iemand misschien bekend met dit probleem en kan dit inderdaad komen doordat er een nieuw moederbord in is gezet? Het liefst wil ik het ook zelf verhelpen in plaats van de laptop weer een paar weken kwijt te zijn.

Laatst bewerkt:
Beste xSamantha,

Heb je al geprobeerd om je koptelefoon in een andere computer te steken?

MVG,
Marvin D.

Ja, op een andere pc doet hij het prima aan beide kanten. Ik heb ook een andere koptelefoon op de laptop aangesloten en die deed het ook niet.

Hallo

Probeer nog eens een ander koptelefoontje ...

Het uiterste pinnetje is de linker speaker ... het lijkt er dus sterk op , dat de 3.5 mm stekker niet diep genoeg in het female chassideel geraakt ...

Of ... het chassideel is defekt.

"een nieuw moederbord in mijn laptop ... " -> er zijn laptop's met 3.5 mm stereo 3 pin , en ook het nieuwere 3.5mm 4 pin ...

peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Probeer nog eens een ander koptelefoontje ...

Het uiterste pinnetje is de linker speaker ... het lijkt er dus sterk op , dat de 3.5 mm stekker niet diep genoeg in het female chassideel geraakt ...

Of ... het chassideel is defekt.

"een nieuw moederbord in mijn laptop ... " -> er zijn laptop's met 3.5 mm stereo 3 pin , en ook het nieuwere 3.5mm 4 pin ...

peter

Zowel 3 als 4 geprobeerd, maar beide doen eigenlijk hetzelfde (zo goed als niks dus).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan