Geluid valt weg als ik een spel speel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prime-Omega

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Mijn geluidskaart ( denk ik toch ) doet de laatste tijd een beetje vreemd. Telkens ik een spel speel ( ik heb het alleen als ik een spel speel ) :

- valt het geluid weg na een paar minuten, het variert van 5 tot 30 minuten.
- of loopt het scherm vast en blijft het geluid steken.

Ook heb ik een probleem met mijn keyboard ( ik weet niet of het iets te maken heeft met mijn geluidskaart maar het valt ook alleen voor als ik een spel speel ). Het spel blijft dan altijd in een richting scrollen, als ik dan bv een RTS speel blijft het scherm steken aan de bovenkant van de map.

Al deze problemen zijn wel weg als ik de computer herstart maar ze blijven maar terugkomen...

Het begint erg irritant te worden aangezien ik nog geen 10 minuten aan een stuk hetzelfde spel kan spelen.

Is de computer inwendig de laatste tijd nog uitgestoft? m.n. de ventilator(en) en koelblokken van de CPU en videokaart?

Zo niet, een goed begin.

heb je het bij 1 spel of bij alle spellen?

welke directx heb je?

probeer dit eeens

- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe

en door loop alle tabbladen en kijk of er ergens foutmeldingen staan

Ik heb DirectX 9.0c en Dxdiag zegt dat er geen problemen zijn gevonden, overigens heb ik dit probleem bij elk spel dat ik speel.

Laatst bewerkt:
Hoe wordt overigens de videokaart gekoeld?

Neem ook aan, dat je al de drivers hebt vervangen door b.v. de Omega drivers voor de videokaart? en de laaste chipset en geluidskaart drivers.

De videokaart wordt gewoon gekoeld door een ventilatortje.

Wat je daaronder zegt begrijp ik allemaal niet zo goed, als je wilt hebben of ik de laatste drivers heb geinstalleerd dat heb ik gedaan. Dat denk ik toch want het is een beetje ingewikkeld aangezien onze geluidskaart rechtstreeks in het moederbord zit.... :confused:

Dus die koeling is wel in orde.

In de manual staat welke chipset er is gebruikt, en welke audiocodecchip, dan kun je de laatste drivers op de sites van die fabrikanten, de laatste drivers ophalen.

Zo ook voor de videokaart, maar die van Omega zijn aangepaste drivers, die vaak nog stabieler werken, vandaar.

Normaal zou ik de laatste drivers moeten hebben, misschien ligt het aan de geluidskaart zelf, die is al een paar jaar oud ?

Onboard : SoundMAX Integrated Digital Audio Driver

Laatst bewerkt:
Hier is de site van Soundmax, weet niet welke PC of moederbord je hebt.

Je kunt ook met dit progje zien wat je er allemaal in hebt, en bij die fabrikanten, de laatste drivers ophalen en updaten.

De videokaartdrivers van Omega vind je hier, de site doet het wel eens niet, dan zul je later even moeten kijken.

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen, dan weet je in ieder geval dat je de juiste drivers hebt, dan moet er verder gezocht worden.

De laatste drivers heb ik wel want ik ben ze 2 weken geleden nog gaan downloaden bij asus.

Asus heeft meestal oude drivers, mijn advies was om ze bij de fabrikanten zelf te halen, dan heb je de nieuwste.

Als je b.v. de updates van Microsoft installeerd, de driver updates dan, heb/krijg je vaak ook niet de goede, en zo ook met de audiocodec drivers.

En als het probleem nog niet is opgelost, dan moet je toch wat, hè.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan